بورس

پیش بینی بورس سه شنبه

با رشد روز دوشنبه، شاخص کل بورس تهران در فاصله ۳.۸۱ درصدی نسبت به سقف سال ۹۹ قرار گرفته است. برخی از کارشناسان عقیده دارند، نماگر‌های تالار شیشه‌ای پیش از لمس دقیق حمایت استاتیک خود، روند صعودی را استارت خواهند زد.

از این رو گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با پایان روند اصلاحی افزایش یافته است. برخی معتقدند بازار عملا با رشد دو روز اخیر، نقطه چرخش خود را ساخته است و برخی نیز اعتقاد دارند تا نقطه شروع موج بعدی صعود، شاخص کل بورس نیاز به کف‌سازی بیشتری دارد.

روند معاملاتی پیش بینی بورس

روز دوشنبه با نمایش نسبتا قدرتمند خریداران، به ویژه در سهام خودرویی آغاز شد. جریان معاملات پس از آن با تعادل مواجه شد اما در ۳۰ دقیقه پایانی معاملات، خریداران دوباره قدرت را در دست گرفتند.

بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش ۲۶ هزار و ۴۳ واحدی که معادل ۱.۲۱ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات دوشنبه در سطح دو میلیون و ۱۸۳ هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص هم‌وزن همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد ۱.۱۲ درصدی به سطح ۷۶۳ هزار و ۳۵۱ واحدی رسید.

بورس تهران زیر ذره‌بین آمار و ارقام

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس دوشنبه، خبر از ورود ۲۲۰ میلیارد تومانی پول به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

همچنین  تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دوشنبه را ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و ارزش معاملات خرد را ۶ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

همچنین  تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دوشنبه را ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و ارزش معاملات خرد را ۶ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

رشد اسکناس آمریکایی با بی‌اعتنایی به اخبار

در جریان معاملات دوشنبه خبری در رابطه با پول‌های بلکوه شده ایران در عراق منتشر شد. رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق اعلام کرد: عراق ضمن تایید طلب‌ ۱۰ میلیارد دلاری ایران، اعلام کرده که این مبلغ به بانک تی‌بی‌آی داده شده تا از این پول در موارد غیرتحریمی نظیر کالاهای اساسی و دارو استفاده شود.

با این وجود دلار به رشد آرام خود ادامه داد و در کریدور ۵۰ هزار تومانی باقی ماند. به اعتقاد معامله‌گران بازار ارز، اگر در روزهای آینده سیاست‌گذار در راستای اخبار منتشرشده نیمه دوم خرداد، اقدامی عملیاتی انجام ندهد، قیمت دلار به صورت پلکانی روند صعودی خواهد داشت. گفتنی است این اخبار مربوط به ارزهای بلوکه شده ایران در سایر کشورها و آزادی زندانیان سیاسی است.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای مدتی است روی تراز ۲۳.۶ درصد فیبوناچی اصلاحی خود قرار گرفته است. پس از آن‌که شاخص کل از کف قبلی خود که در محدوده دو میلیون و ۱۴۵ هزار واحد عبور نکرد دو سناریو برای آینده کوتاه‌مدت بازار مطرح شد؛ روند رنج و صعود تا سقف محدوده رنج (دو میلیون و ۱۸۹ هزار واحد) و پایان روند اصلاحی و عبور از سقف یادشده برای دستیابی به اهداف بالاتر.

همچنین رسم یک خط رفتار برای سقف‌های مینوری ساخته شده در روند اصلاحی اخیر نشان از سیگنال مثبت دیگری برای سهامداران دارد. با بسته شدن کندل شاخص کل در پایان معاملات دوشنبه، خط رفتار یادشده شکسته شده است.

در صورتی که شاخص کل بتواند از سقف محدوده رنج خود یعنی دو میلیون و ۱۸۹ هزار واحدی عبور کند تا سقف‌های بالاتر روند اصلاحی (که با دایره قرمز‌رنگ مشخص شده‌اند) پتانسیل پیشروی دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا