بازارهای داخلی

ارزش تسلا دو برابر آرامکو می شود؟

شرکت تسلا نتایج درآمد سه ماهه سوم خود را روز چهارشنبه منتشر کرد. صورت‌های مالی سه ‌ماهه سوم این شرکت نشان می‌دهد که تسلا هیچ بیت‌کوینی در این مدت نفروخته است.

ترازنامه تسلا همچنان ۲۱۸ میلیون دلار دارایی دیجیتال را نشان می‌دهد که نسبت به سه ماهه دوم تغییری نکرده است.

دارایی بیت کوین تسلا

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین در کانال ۱۹هزار دلاری قرار دارد. تسلا ۱.۵میلیارد دلار ارز دیجیتال را در اوایل سال ۲۰۲۱خرید و از آن زمان دیگر خریدی انجام نداده است.

این شرکت حدود ۷۵ درصد از دارایی‌های بیت‌کوین خود را در سه ماهه دوم سال جاری فروخت.

در سه ماهه سوم، درآمد تسلا به ۲۱.۵ میلیارد دلار افزایش یافت، درحالی که با تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که میزان آن ۲۲.۱ میلیارد دلار باشد.

سود خالص برخی اقلام به ۱.۰۵ دلار در هر سهم افزایش یافت که از میانگین ۱.۰۱ دلار برآوردهای بلومبرگ فراتر رفت.

ماسک پس از انتشار آمار سود سه ماهه سوم این شرکت گفت که تسلا می‌تواند در آینده بیش از مجموع اپل و شرکت نفت عربستان سعودی (آرامکو) ارزش داشته باشد. این دو در حال حاضر بزرگترین شرکت‌های جهان از نظر ارزش بازار هستند.

ماسک گفت: “برای اولین بار راهی را برای تسلا می‌بینم که می‌تواند دو برابر شرکت آرامکو ارزش داشته باشد. این اولین بار است که این پتانسیل را می‌بینم.”

در زمان نوشتن این گزارش، ارزش بازار آرامکو عربستان ۲.۰۹ تریلیون دلار و ارزش بازار اپل ۲.۳۱ تریلیون دلار است. ارزش بازار تسلا اکنون ۶۹۵.۷۶ میلیارد دلار است.

نظر ایلان ماسک در مورد رکود اقتصادی

ماسک همچنین چشم‌انداز اقتصادی خود را در این مصاحبه به اشتراک گذاشت. او توضیح داد که “چین در حال تجربه یک رکود، بیشتر در بازارهای دارایی و اروپا به دلیل بحران انرژی است.”

وی اظهار کرد: “آمریکای شمالی از سلامت نسبتا خوبی برخوردار است، اگرچه فدرال رزرو نرخ بهره را بیش از آنچه که باید افزایش می دهد، اما فکر می کنم آنها در نهایت متوجه این موضوع شده و دوباره آن را پایین خواهند آورد.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا