بورس

قدم های لرزان شاخص کل 

در حالی یک ساعت از تایم معاملاتی بورس امروز می گذرد که شاخص کل با افزایش بیش از ۲هزار و ۵۰۰ واحدی همراه شده و تا ارتفاع یک میلیون و ۳۱۶هزار واحدی بالا آمده است. روز گذشته نیز شاخص کل توانسته بود رشد حدود ۱۰ هزار واحدی را تجربه کند تا این امیدواری ایجاد شود که کمی از شرایط نزولی بازار سهام تعدیل شده باشد. با این وجود همانگونه که در گزارش پیش بینی بورس چهارشنبه اشاره شد، تا زمانی که ریسک های اساسی بازار سهام و البته اقتصاد ایران کاسته نشود و ارزش معاملات خرد به سطح قابل قبولی افزایش پیدا نکند،‌ نمی توان انتظار داشت که بازار سهام بتواند از شرایط رکودی چند ماه گذشته خارج شود.

«شپدیس» با ۴۶۱ واحد بیش ترین تاثیر را در رشد شاخص کل تا اینجای معاملات داشته است؛ «فولاد» با ۴۰۰، «فارس» با ۳۹۰ و «نوری» با ۳۷۰ از دیگر نمادهای اثرگذار در رشد شاخص کل در یک ساعت ابتدایی بازار هستند.

شاخص هم وزن نیز با افزایش حدود ۸۰۰ واحدی تا انتهای کانال ۳۷۹هزار واحدی رشد کرده است.

ارزش معاملات خرد در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز بازار سهام حدود ۶۷۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت تایم مشابه روز سه شنبه افزایش حدود ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در ۶۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز بورس،‌ حقیقی ها بیش از ۳۳ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند؛ «غزر» با ۱۳ ، «ولشرق» با ۸ و «وپاسار» با ۵ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را در یک ساعت ابتدایی ثبت کردند. در نقطه مقابل، «قسیتو» با ۱۲، «وخاور» با ۵ و «غمینو» با ۴ میلیارد تومان بیش ترین ورود پول حقیقی را تا اینجای کار داشته‌اند.

از میان صنایع نیز، «محصولات غذایی و آشامیدنی» با بیش از ۱۰ میلیارد تومان، بیش ترین خروج پول حقیقی را تجربه کرده است و «قند و شکر» با حدود ۹ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا