اقتصادی

خرید طلا در این شرایط منطقی نیست

قیمت سکه و طلا این روزها با تغییرات مثبت و منفی در حرکت است، پس از شوک افزایش قیمتی که روز شنبه اتفاق افتاد این نوسان کمتر شده است اما همچنان در طول روز قیمت‌ها کاهشی یا افزایشی می‌شوند.
ابراهیم محمد ولی فعال بازار طلا در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا گفت: به دلیل نوسان زیاد قیمت طلا،جواهر و سکه در روزهای اخیر، بازار در رکود به سر به می‌برد و استقبالی برای خرید وجود ندارد الان شرایط منطقی برای داد و ستد طلا نیست، هر زمان که ثبات واقعی به قیمت‌ها بازگردد داد و ستدها و تقاضا بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه در ۱۰ روز اخیر به دلیل نوسان قیمت‌ها رکود بیشتر شده است، اظهار داشت: احتمال می دهیم اگر اتفاق خاصی پیش نیاید آرام آرام به آرامش قبلی بازار طلا بازگردیم و داد و ستدها به روال عادی بازگردد.
محمدولی با اشاره به حرکت‌های افزایشی و کاهشی انس جهانی، در تاثیر این روند در بازار داخلی نیز گفت: تنش‌های خاورمیانه عامل اصلی نوسان انس جهانی شده است.  هر زمان که در بازار داخلی شاهد تغییر قیمت‌ها باشیم به دلیل انس جهانی است چون انس طلا هر زمانی افزایشی یا کاهشی شود در تمام کشورها روی قیمت طلا اثر می‌گذارد.
این فعال بازار طلا در تببین دلایل افزایش قیمت جهانی طلا نیز اظهار داشت: اخبار سیاسی بلافاصله روی قیمت انس جهانی اثرگذار است بنابراین در طول سال رخدادهای سیاسی اثر بیشتری دارد، تقاضا نیز در رابطه با قیمت تاثیر دارد اما در زمان‌هایی مانند پایان سال میلادی که کشورها ممکن است طلا بفروشند یا خرید کنند در آن زمان این عوامل تقاضایی روی قیمت انس تاثیر می گذارد.
وی در پیش بینی از قیمت انس جهانی گفت: با روند چند روز اخیر قیمت انس جهانی زیر ۲ هزار دلار حرکت خواهد کرد به نظر می رسد نوسان انس بین ۱۹۸۷ دلار تا ۱۹۹۴ دلار باشد و حداقل تا پایان آبان در این مسیر حرکت کند. بود مگر اینکه با برون رفت از تنش‌های کنونی، قیمت انس جهانی کاهشی شود که در این صورت قیمت طلا نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
محمدولی احتمال تغییر چشمگیر قیمت طلای داخلی را نیز رد کرد و گفت: در حال حاضر هر مثقال طلا روی ۱۰ میلیون و ۹۶۰ تا ۹۹۰ هزار تومان در نوسان است پیش بینی ما این است مثقال طلا روی عدد ۱۱ میلیون تومان با یک تا دو درصد کاهش یا افزایش قیمت حرکت کند.
وی در پاسخ به این سوال که رکود تقاضا چه زمانی ممکن است رفع شود نیز گفت: اگر ۱۱ میلیون تومان برای هر مثقال را مبنا قرار دهیم ولی قیمت روی همین عدد ثابت باشد و نوسانات زیاد نداشته باشد تقاضا بهتر می‌شود، اگر آرامش به بازار بازگردد قیمت‌ها کاهشی شده و ثبات داشته باشد تجربه نشان داده که داد و ستدها بیشتر می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا