ارز دیجیتال

سقوط اخیر، آخرین ریزش‌ بیت‌کوین بود؟

 جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در ماه سپتامبر با توجه به مشکلات و رنج ناشی از تورم و اولویت در رفع آن‌ها، با یک انتشار ساده اقتصادی و کنفرانس مطبوعاتی متعاقباً، بازار را وارد یک دوره وحشت ملایم با افزایش نرخ‌ها، افزایش نوسانات و فروش سهام با دنبال آن فروش بیت‌کوین کرد. شاخص S&P ۵۰۰ سطح حمایت بحرانی ۳۸۵۰ را از دست داد، بیت‌کوین به پایین ترین سطح مقطعی ۱۸.۱۰۰ دلار بازگشت و خزانه داری ۲ ساله به بیش از ۴.۱ درصد رسید.

حتی افزایش ۰.۷۵ درصدی واحد پایه نرخ بهره مورد انتظار برای چرخش بازارها کافی نبود، زیرا اطلاعات تکمیلی پیش بینی‌های فدرال رزرو و سخنرانی پاول باعث نگرانی بیشتر در مورد دارایی‌های ریسکی شد. پاول بارها تکرار کرد که مشکلات اقتصادی بیشتری از جمله؛ از دست دادن مشاغل، کاهش بازار مسکن و غیره در نتیجه حل مشکل تورم در دسترس است. او به فقدان کاهش تورم در معیار مورد علاقه آنها “PCE” (هزینه‌های مصرف‌کننده) اشاره کرد و سخنان جنگ طلبانه جکسون هول خود را تکرار کرد و خاطرنشان کرد که اقدامات آن‌ها تا زمانی که مشکلات حل نشوند، متوقف نخواهند شد.

در حال حاضر برای دارایی‌های پر خطر با وجود شرایطی برای افزایش فوری نرخ بهره در این هفته، احتمالاً بازار در ارزش‌گذاری قیمت‌ها وارد ادامه روند نزولی برای سقوطی بیشتر خواهد شد. تز مجله Bitcoin Pro، به عنوان طرفداران طولانی مدت بیت‌کوین، این است که با توجه به شرایط مخالف اقتصاد کلان حاکم و قیمت در بازارهای جهانی ارز و اوراق قرضه، لحظه وحشت نهایی هنوز فرا نرسیده است. تحلیلگران مجله Bitcoin Pro، برای تغییر این موضع ذهنی باز و منعطف دارند و به عنوان تحلیلگران عینی بازار، آنچه را که در می‌بینند، گزارش می‌د‌هند.

بررسی داده‌های On-Chain

بیت کوین2

اگرچه معیارهای چرخه‌ای روی شبکه بلاکچین‌ می‌تواند برای ارزیابی فرصت‌های خرید (یا فروش) ارزش بلند مدت و رفتار اقتصادی بیت‌کوین مفید باشند، اما در چند ماه گذشته عملکرد کمتر برجسته شده‌اند، زیرا احساس می‌‌شود، در مقایسه با شرایط مخالف کلان فعلی با قیمت کوتاه‌ مدت ارتباط کمتری دارند.

وقتی در داده‌های آنچین متمرکز می‌شویم، با نگاهی به تاریخچه چرخه‌های بازار بیت‌کوین، بلافاصله متوجه ثبات قیمت بیت‌کوین زیر قیمت واقعی خود (مبنای میانگین هزینه تمام شده هر واحد بیت‌کوین بر اساس آخرین حرکت آنها در زنجیره) می‌شوید. با توجه به ویژگی‌های یک بازار خرسی در چرخه‌های قبلی، این بازار نزولی می‌تواند بیشتر از آنچه که بیشتر انتظار دارند، دوام بیاورد و مولفه مدت زمان روند نزولی دردناک‌تر از درصد کاهش است.

نمودار

از آنجایی که یک دارنده معمولی بیت‌کوین احتمالاً الان در ضرر است، اکثر فروشندگان حاشیه‌ای قبلاً دارایی‌های خود را فروخته‌اند. همچنین در حالی که احتمال نزولی بیشتر وجود دارد، شرکت‌کنندگان در بازار احساس می‌کنند که روند نزولی به شکل یک دوره زمانی طولانی مدت است، نه کاهش سریع قیمت‌ها که مشخصه آن است و به معنی شروع یک بازار نزولی است. نرخ جفت ارز روزانه BTC/USD کاملاً در حاشیه تعیین می‌شود و با توجه به افزایش شرایط مخالف اقتصاد کلان، فروشندگان حاشیه‌ای بر خریداران حاشیه‌ای تسلط دارند و احتمالاً تا زمانی که تغییر مشخصی در شرایط نقدینگی رخ دهد، همچنان بر خریداران حاشیه‌ای تسلط دارند.

قیمت بیت‌کوین برآورد شده بر اساس قیمت واقعی نشان می‌دهد که ما در قلمرو نزولی قرار داریم و هنوز جا برای ریزش بیشتر داریم.

برای کسانی که حال حاضر را به عنوان زمانی برای خرید بیت‌کوین ارزان برای دراز مدت می‌بینند، ارزش بازار تحقق یافته، نمودار اطمینان بخشی است که مبنای رشد لگاریتمی هزینه تولید بیت‌کوین را در طول زمان نشان می‌دهد. این نمودار در طول تاریخ بیت‌کوین، حداکثر ۲۴.۰۷ درصد از اوج چرخه خود کاهش یافته است و در حال حاضر تنها ۱۲.۷۱ درصد کاهش یافته است. این نموداری است که ما فکر می‌کنیم اکثر سرمایه گذاران غیر بیت‌کوینی آن را درک نمی‌کنند. حتی در حباب همه چیز سوداگرانه که بیت‌کوین بخشی از آن است، با وجود نوسانات شدید نرخ ارز روزانه، نمودار ارزش بازار تحقق یافته بیت‌کوین، همواره در حال افزایش یا کاهش است.

نمودار2

نمودار مبنای هزینه تولید یک بیت‌کوین‌ در حال حاضر تنها ۱۲.۷۱٪ از زمان اوج قیمت بیت‌کوین کاهش یافته است. بنابراین طبق این نمودار و روند‌های تاریخی آن، احتمال می‌رود که روند نزولی بیت‌کوین فعلاً ادامه دار باشد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا