ارز دیجیتال

بیت کوین به کجا می رود؟

شاخص S&P500 پس از اعلام نرخ تورم ماه آگوست که بر خلاف انتظار فدرال رزرو بود ۶.۷۴ درصد ریزش را تجربه کرد.

همچنین بیت کوین که در سال اخیر دنباله رو بازار سهام است. بعد از ریزش شاخص S&P500 نزدیک به ۱۸ درصد، شاخص کلی بازار کریپتو اکنون روی عدد ۸۷۰ میلیارد دلار قرار دارد که نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۷ درصد ریزش داشته است.

اتریوم دومین غول بازار ارز دیجیتال روزهای پر نوسان تری را پشت سر می گذارد، به طوری که این ارز دیجیتال پس از بروزرسانی ادغام که ماهیت اتریوم را بطور کلی تغییر داد نسبت به هفته گذشته بیش از ۲۷ درصد ریزش کرد.

بیت کوین به کجا می رود؟

حال می خواهیم به بررسی داده های تکنیکالی بیت کوین بپردازیم تا ببینیم چه آینده ای در انتظار قیمت آن است.

بیت کوین اکنون روی قیمت ۱۸۸۱۶ معامله می شود که نسبت به دیروز بیش از ۳ درصد کاهش داشته است. بیت کوین که نتوانست ابتدا از سد مقاومت ۲۵۰۰۰ و سپس ۲۲۶۰۰ دلاری عبور کند به کانال ۱۸ هزار دلار وارد شد.

اگر به نمودار بیت کوین نگاهی بیندازیم و یک خط زیر سطوح حمایتی قیمت رسم کنیم، مشاهده می شود که در اینجا یک الگو رایزینگ وج وجود دارد که در صورت شکست آن قیمت سطح ۱۷۰۰۰ دلار را نشانه رفته است.

سناریو دیگر این است که روی این سطح شیب دار، قیمت حمایت شود و دوباره شاهد افزایش قیمت بیت کوین باشیم.

اما اگر بیت کوین به سطح ۱۷۰۰۰ دلار برسد می توان منتظر الگو کف دو قلو باشیم که با یک واگرایی در RSI تاییدیه های کف قیمتی را می گیریم.

بیت کوین به کجا می رود؟

نمودار بیت کوین به دلار در تایم فریم روزانه

اگر همچنان اوضاع اقتصاد جهان روبه وخامت باشد و داده های فاندامنتالی به نفع بیت کوین نباشد، می توان انتظار داشت حمایت ۱۷۰۰۰ دلار از بین برود، در این صورت قیمت به سمت خط ۰.۵ فیبوناچی می رود که قیمت ۱۴۴۰۰ دلار را نشان می دهد.

یک سناریو دیگر برای بازار این است که رفتار بیت کوین در فوریه و مارس ۲۰۲۲ این بار هم می تواند تکرار شود، در این صورت بیت کوین همان سطح  14000 دلاری را هدف قرار داده است.

بیت کوین به کجا می رود؟

نمودار بیت کوین به دلار در تایم فریم روزانه

علاوه بر این بیت کوین مدتی است که روی ترند ۹ ساله خود بازی می کند و نشانه ای هایی از شکست این ترند ۹ ساله دیده می شود. شکست این مگا ترند به معنی ریزش شدیدتر و وخیم تر شدن بازار رمزارز است.

بیت کوین به کجا می رود؟

نمودار بیت کوین به دلار در تایم فریم هفته ای و مگاترند ۹ ساله

 مطالبی که در اینجا گردآوری شده است صرفا جنبه آموزشی دارد و هیچگونه توصیه مالی نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا