اقتصادی

پایان هفته مثبت طلا

بر اساس گزارش کیتکونیوز برخی پوشش‌های کوتاه مدت در معاملات آتی و بازار فلزات گرانبها در روز پایانی هفته مشاهده شده است. بر این اساس طلای آتی آگوست با ۱۰.۶۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۸۷.۳۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۶۵ دلار افزایش به قیمت ۲۶.۳۵ دلار در هر اونس معامله شد.

انتشار گزارش مشاغل وزارت کار ایالات متحده در ماه ژوئن نشان داد که تعداد لیست حقوق و دستمزد غیر کشاورزی به ۸۵۰ هزار مورد رسیده در حالی که خوشبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها بیانگر افزایش ۷۰۰هزار موردی بود. با این حال نرخ بیکاری ایالات متحده به ۵.۹ درصد رسیده در حالی که در ماه می‌نرخ بیکاری ۵.۸درصد بوده است. اگرچه لیست حقوق و دستمزد غیر کشاورزی افزایش قابل توجهی داشته اما برخی تحلیل‌گران داخلی نسبت به آن ابراز نارضایتی کرده‌اند چرا که ممکن است منجر به تغییراتی در سیاست‌های پولی فدرال رزرو شود.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. در جمهوری خلق چین، بازار سهام شدیدا تحت فشار فروش قرار داشت، این در حالی است که روز پنجشنبه صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست در چین بود که شی جین پینگ سخنرانی مفصلی هم در آن داشت. در ایالات متحده آمریکا هم هر سه شاخص اصلی با ادامه روند صعودی، هفته معاملاتی خود را به پایان بردند. در پایان معاملات روز گذشته شاخص اس‌اندپی۵۰۰ موفق به ثبت هفتمین و طولانی‌ترین رکورد خود از سال ۱۹۹۷ شد.

بر اساس اخبار روز گذشته، شاخص قیمت تولید‌کننده منطقه یورو در ماه می‌افزایش ۱.۳ درصدی نسبت به ماه آوریل و ۹.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. اگرچه این اعداد مطابق با انتظارات بازار بود اما پرتلاطم‌تر از اعداد قیمت تولیدکننده منطقه یورو در ماه‌های پیشین بوده است.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا با ادامه روند افزایشی خود، موفق به دستیابی به بالاترین سطح سه ماه گذشته شد. معاملات آتی نفت خام نیمکس هم پس از دستیابی به بالاترین سطح دو و نیم ماهه و ثبت رقم ۷۶.۲۲ دلار در هر بشکه، روز گذشته اندکی کاهش یافت و هر بشکه نفت خام نیمکس حدود ۷۵ دلار معامله شد. معامله‌گران نفتی هنوز در انتظار نتایج نشست اوپک در این هفته هستند که روز جمعه در جریان بود اما به نتیجه نرسید و ادامه روند مذاکرات به روز دوشنبه موکول شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز روز گذشته در یک روند نزولی در محدوده ۱.۴۴۶ درصدی معامله شد.

پایان هفته مثبت طلا / تاثیر مثبت گزارش مشاغل بر فلزات گرانبها

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلا همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارها بیانگر یک روند نزولی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه هستند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت جامد ۱۸۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۴.۶۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۷۴.۴۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در کمترین سطح قیمت معاملات روز پنجشنبه یعنی ۱۷۶۵.۹۰ دلار در هر اونس است.

پایان هفته مثبت طلا / تاثیر مثبت گزارش مشاغل بر فلزات گرانبها

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارها بیانگر شکل گیری یک روند نزولی شش هفته‌ای هستند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره بسته شدن قیمت‌های آتی سپتامبر به بالاتر از سطح مقاومت فنی ۲۷.۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به زیر سطح پشتیبانی فنی ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۶.۵۲۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۶.۸۰ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۶.۱۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۶ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا