ارز دیجیتال

توقف افزایش نرخ بهره هم بیت کوین را نجات نداد

قیمت بیت کوین از ۲۳ آوریل تاکنون ریزش ۲۰ درصدی را تجربه کرده است و اخیرا هم به زیر ۲۵هزار دلار رسیده است.

در همین حال، شاخص بورس فناوری نزدک در همین بازه زمانی ۱۷ درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران دقیقاً به سمت امنیت نقدینگی و بدهی‌های کوتاه‌مدت فرار نمی‌کنند.

 در واقع، تقاضا برای اوراق قرضه دولتی ایالات متحده در شش هفته گذشته رو به کاهش بوده است.

توقف افزایش نرخ بهره هم بیت‌کوین را نجات نداد / احتمال ریزش بیت‌کوین به زیر ۲۴هزار دلار

(بازده اوراق قرضه دولتی ۲ ساله ایالات متحده)

برای مثال، بازدهی اوراق خزانه دو ساله ایالات متحده از ۳.۸۰ درصد در ۴ می به ۴.۶۸ درصد در ۱۴ ژوئن افزایش یافت. کاهش تقاضا برای ابزارهای بدهی، پرداخت‌ها را افزایش می‌دهد و در نتیجه بازدهی بالاتری را به همراه دارد. اگر سرمایه‌گذار فکر کند که تورم بالاتر خواهد رفت، باعث می‌شود که روی اوراق قرضه سرمایه گذاری کند.

قرار است وزارت خزانه داری آمریکا بیش از ۸۵۰ میلیارد دلار اسکناس جدید بین ژوئن تا سپتامبر منتشر کند.

از آنجایی که صدور بدهی اضافی منجر به بازدهی بالاتر می‌شود، بازار انتظار دارد هزینه‎های وام‌گیری برای خانواده‌ها و مشاغل افزایش یابد. با این حال، این پاسخ صحیحی نیست که چرا سرمایه‌گذاران به شرکت‌های فناوری هجوم آورده‌اند اما از بیت‌کوین اجتناب می کنند، همانطور که در عملکرد دو ماه گذشته نشان داده شده است.

هشت هفته متوالی خروج سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال

طبق آخرین گزارش جریان‌های صندوق دارایی دیجیتال کوین‌شرز، خروجی محصولات سرمایه‌گذاری این بخش در هفته منتهی به ۱۰ ژوئن به ۸۸ میلیون دلار رسید.

خروجی تجمعی هشت هفته‌ای بیت کوین به ۲۵۴ میلیون دلار رسید که تقریباً ۱.۲ درصد از کل دارایی‌های تحت مدیریت را نشان می‌دهد.

تحلیلگران کوین‌شرز این روند را به ملاحظات سیاست پولی نسبت می‌دهند، زیرا افزایش نرخ بهره نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد و سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا محتاط باشند.

بیت کوین در دو هفته گذشته تلاش کرده است تا حمایت ۲۷۵۰۰ دلاری را پس بگیرد، اما با توجه به انقضای آپشن‌های هفتگی ۶۰۰ میلیون دلاری آتی در ۱۶ ژوئن، ممکن است سخت‌تر از حد انتظار باشد.

شایان ذکر است که بهره واقعی باز برای انقضای آپشن‌ها کمتر خواهد بود زیرا گاوها شرط‌های خود را بالای ۲۷هزار دلار متمرکز کردند، این معامله‌گران احتمالاً پس از افزایش ۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در ۶ ژوئن، بسیار به ادامه روند صعودی بیت‌کوین خوش‌بین هستند.

توقف افزایش نرخ بهره هم بیت‌کوین را نجات نداد / احتمال ریزش بیت‌کوین به زیر ۲۴هزار دلار

(آپشن‌های بهره باز بیت کوین)

نسبت ۰.۷۳ پوت به کال منعکس کننده عدم تعادل بین ۳۵۰ میلیون دلار بهره باز کال (خرید) و ۲۵۰ میلیون دلار گزینه پوت (فروش) است.

با این حال، اگر قیمت بیت‌‍کوین در ساعت ۸ صبح UTC در ۱۶ ژوئن نزدیک به ۲۶هزار دلار باقی بماند، تنها ۲۷ میلیون دلار از این آپشن‌های کال (خرید) در دسترس خواهد بود.

این تفاوت به این دلیل رخ می‌دهد که اگر آپشن‌های بیت‌کوین در زمان انقضا کمتر از آن سطح معامله شود، حق خرید بیت کوین با قیمت ۲۷هزار یا ۲۸هزار دلار بی فایده است.

در زیر سه سناریوی محتمل انقضای آپشن‌های هفتگی بر اساس عملکرد قیمت فعلی آورده شده است.

تعداد قراردادهای اختیار معامله موجود در تاریخ ۱۶ ژوئن برای ابزارهای call (bull) و put (bear) بسته به قیمت منقضی متفاوت است.

بین ۲۴هزار تا ۲۵هزار دلار: ۰ کال در مقابل ۶۱۰۰ پوت. خرس‌ها بازار را در کنترل کامل خود دارند و ۱۴۵ میلیون دلار سود می‌برند.

بین ۲۵۰۰۰ تا ۲۶۵۰۰ دلار: ۱۰۰۰ کال در مقابل ۴۴۰۰ پوت. نتیجه خالص به نفع خرس‌ها و قراردادهای (فروش) به میزان ۱۰۰ میلیون دلار است.

بین ۲۶هزار و ۵۰۰ تا ۲۷۰۰۰ دلار: ۲۲۰۰ کال در مقابل ۲۸۰۰ پوت. نتیجه بین ابزارهای call و put متعادل است.

با این حال، معامله‌گران باید محتاط باشند زیرا خرس‌ها در حال حاضر در موقعیت بهتری برای انقضای آپشن‌های هفتگی روز جمعه قرار دارند و از حرکت‌های منفی قیمت حمایت می‌کنند. بنابراین، یک اصلاح شدید نهایی کمتر از ۲۴هزار دلار نباید نادیده گرفته  شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا