بازارهای داخلی

وضعیت بازار خودرو سه شنبه ۳۱ مردادماه

 قیمت جدید خودروهای پرفروش داخلی اعلام شد. اگرچه قیمت بازار خودرو نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است اما بررسی نمودار تغییرات قیمت خودرو نشان می‌دهد که قیمت اکثر خودروهای از جمله تارا و دنا اتوماتیک طی ماه‌های گذشته ریزش سنگینی را ثبت کرده است.

بر این اساس قیمت دنا اتوماتیک پلاس توربور ۱۴۵ میلیون از خردادماه تا به امروز کاهش داشته است. همچنین قیمت تارا دنده‌ای در کمتر از یک ماه گذشته ۱۲۰ میلیون ارزان شده است.

جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش ایرانی و تغییرات آن نسبت به روز گذشته (۳۰ مردادماه) را می‌خوانید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ به ۴۶۰ میلیون رسیده است و نسبت به روز گذشته ثابت مانده است. مدل ۱۴۰۱ این خودرو ۴۷۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۱۵  میلیون تومان رسیده است که نسبت به دو روز گذشته ۱۰ میلیون پایین آمد است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۶۱۰ میلیون تومان است که طی دو روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است. این خودرو از تیر تا به امروز ۱۷۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۶۵۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۷۵۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است. این خودرو تقریبا طی دو ماه ونیم گذشته ۱۵۵  میلیون ارزان شده است.  مدل ۱۴۰۲ این خودرو ۷۸۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است. این  مدل طی یک ماه و نیم گذشته ۱۲۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱، ۷۷۰ میلیون تومان است که نسبت به دو روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۷۹۵ تومان قیمت خورده است که تغییر نکرده است.

قیمت تارا دنده ای۱۴۰۲ هم به ۶۸۵میلیون تومان رسیده است که نسبت به دو روز گذشته ثابت مانده است. اما طی دوماه و نیم  گذشته ۱۲۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۸۲۰ میلیون تومان رسیده است که به معنای افزایش ۵ میلیونی طی دو روز و ۳۰ میلیونی طی هفته گذشته است. این خودرو نسبت به خرداد ۱۴۵ میلیون تومان ریزش داشته است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۵۸۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به دو روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است و طی دو ماه ونیم گذشته ۲۲۵میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۵۱۵ میلیون تومان رسیده است که طی دو روز گذشته تغییر نکرده است.  رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۵۳۰ میلیون تومان که تغییر نکرده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۴۷۰ میلیونی شده است که ثابت مانده است.

قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۵۷۵میلیون تومان است که  نسبت به دو روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۳۰ میلیونی شده است که نسبت به دو روز گذشته تغییر نکرده است اما طی هفته گذشته ۴۰ میلیون کاهش پیدا کرده است. قیمت سمند سورن پلاس ۱۴۰۲ نیز ۵۷۰ میلیون تومان است که طی روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پژو پارس LX  مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۱۰ میلیون اعلام شده است که طی روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۲۰ میلیون تومان شده است و نسبت به دو روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۱ نیز به ۶۸۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است اما طی ۱۰ روز گذشته ۲۵ میلیون ارزان شده است. این مدل گرانترین پژو پارس است.

قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۴۰۰ نیز  ۵۲۰ میلیون تومان است. قیمت این خودرو طی هفته گذشته ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت روز محصولات سایپا

قیمت پراید وانت مدل ۱۵۱ پلاس مدل ۱۴۰۰ به ۲۶۰ میلیون تومان رسیده است و نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پراید ۱۱۱ صفر مدل ۹۹ نیز امروز ۳۲۵ میلیون تومان است و  نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم با کاهش ۵ میلیونی طی دو روز حوالی ۲۵۰ میلیون تومان به روزرسانی شد.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ امروز با ریزش ۱۰ میلیونی حوالی ۳۱۰میلیون تومان اعلام شد.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۰  نیز با ریزش ۵ میلیونی حوالی ۳۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۴۵ میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۳۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۴۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۴۵ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.  مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۵۰ میلیون است که ثابت مانده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۱۵ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۵۷۰ میلیون تومان رسیده است و نسبت به دو روز گذشته ۵ میلیون و ۱۰ روز گذشته ۳۰ میلیون گران شده است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که به معنای کاهش ۵ میلیونی طی هفته گذشته است.

پیش بینی قیمت خودرو در ماه آینده

طبق گفته کارشناسان بازار خودرو، واردات خودرو تاثیر چندانی بر قیمت خودروهای داخلی نخواهد گذاشت. طبق تحلیل آنها قیمت خودروهای وارداتی بالاست و عموم مردم جامعه امکان خرید خودروهای خارجی را نخواهند داشت و به همین دلیل واردات تهدیدی برای خودروسازان داخلی نخواهد بود و بازار تولید خودرو را رقابتی نخواهد کرد.

همچنین واردات تنها می‌تواند قیمت خودروهای ایرانی در بازه کانال ۶۰۰ میلیون تومانی را تا حدودی پایین بیاورد. در هرصورت پیش بینی کارشناسان از صعود قیمت خودرو در آینده حکایت دارد. برخی از کارشناسان بازار خودرو گفته بودند که تنها قیمت دلار است که آینده بازار را رقم می‌زند و تا پایان سال نرخ ارز افزایش پیدا خواهد کرد. قیمت دلار در حال حاضر در مرز کانال ۴۹ هزار تومانی قرار دارد و دیدار وزیر امور خارجه ایران با عربستان تنها سیگنالی است که باعث شده است فعلا دلار کانال ۴۸ هزارتومانی را از دست ندهد. گفتنی است برخی از کارشناسان ارزش ذاتی قیمت دلار را ۵۰ تا ۵۲ هزار تومانی تخمین زدند و از صعود قیمت دلار تا پایان سال خبر دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا