اقتصادی

تشدید رکود در بازار طلا

نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخربن وضعیت بازار طلا و سکه به اقتصاد آنلاین گفت: با کاهش قیمت در بازهای جهانی روند افت قیمت در بازار داخلی نیز ادامه داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

وی اضافه کرد: همچنین قیمت سکه ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۰ هزار تومان، ربع سکه نیز ۵۰ هزار تومان کاهش یافت اما قیمت سکه یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر بود.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران حباب سکه بدون تغییر نسبت به هفته گذشته همچنان ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

بذرافشان با بیان اینکه روند کاهش تقاضا همچنان ادامه دار است، اظهار داشت: هیچ تقاضایی در بازار وجود ندارد اما بازار التهاب نیز ندارد، کاهش قیمت انس جهانی و کاهش نرخ ارز و نبود تقاضا باعث شده کاهش تشدید کاهش قیمت ها شده است.

وی تصریح کرد: شرایط صنعت طلا خوب نیست در هفته اخیر های رکود ادامه دار شده است باید ببینیم در روزهای آینده سمت و سوی بازار جهانی به چه سمتی حرکت می کند اما به نظر نمی‌رسد تغییرات خاصی داشته باشیم و احتمال نوسان کاهشی بیشتر است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه بازار به شدت در رکود است؛ خاطرنشان کرد: امسال در ماه رمضان، پس از آن ثبت نام خودرو و در ماه محرم و صفر بازار طلا راکد بود انتظار می رفت در ماه ربیع الاول وضعیت بهتر شود که در یک مقطع یک هفته ۱۰ روز خوب شد، در حال حاضر هم مسائل خاورمیانه رکود را افزایش داده است. همه صنوف وضعیت این چنینی دارند در بخش طلا نیز تولید و توزیع دچار آسیب جدی شد و نبود تقاضا باعث شد شرایط حادی برای صنعت طلا رقم بخورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا