ارز دیجیتال

بررسی رفتار نهنگ ها و ماینرهای بیت کوین: این محدوده کف قیمتی است!

بیت کوین پس از کش و قوس‌های فراوان شب گذشته به سطح قیمتی ۴۰,۰۰۰ دلار نزدیک شد. حاشیه‌سازی‌های ایلان ماسک برای اولین ارز دیجیتال بازار تمامی ندارد و مجددا تعادل بازار را برهم زده است. اما نهنگ‌ها و ماینرهای بیت کوین نظر دیگری دارند.

بررسی رفتار نهنگ و ماینرهای بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از رسیدن به ۴۰,۰۰۰ دلار با فشار فروش بالایی مواجه شد و معامله‌گران فروش دارایی خود را به نگهداری آن ترجیح دادند. ماینرها و نهنگ‌های بیت کوین دو بازیگر مهم در اکوسیستم اقتصادی این رمز ارز هستند. در این مقاله رفتار این دو بازیگر مهم را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

به محض رسیدن قیمت بیت کوین به سطح ۴۰,۰۰۰ دلار، عرضه این ارز دیجیتال افزایش یافت و تا قیمت به  زیر ۳۷,۰۰۰ دلار رسید و در حال حاضر در همین محدوده در حال معامله است. اطلاعات درون شبکه نشان می‌دهد که موجودی بیت کوین کیف پول‌های بین ۱۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ BTC همچنان در حال افزایش است و نهنگ‌ها هر ریزش قیمت را فرصتی برای خرید بیت کوین می‌دانند. این اطلاعات توسط موسسه Sentiment ارائه شده که در تصویر زیر مشخص شده است:

رفتار نهنگ و ماینرهای بیت کوین

در بخشی از این گزارش آمده است که:

از بالاترین قیمتی که بیت کوین به تاریخ خود دیده، ۶۴,۸۰۰ دلار، تا کف قیمتی که اخیرا به ثبت رسیده، ۳۰,۰۰۰ دلار، کیف پول‌هایی که حداقل ۱۰۰ و حداکثر ۱۰,۰۰۰ بیت کوین را در خود نگهداری می‌کردند، به صورت محسوس کاهش یافته است. اطلاعات نشان می‌دهد که این دسته از نهنگ‌ها، حدودا ۱۳۰,۰۰۰ واحد بیت کوین خود را در این فاصله زمانی از کیف پول‌های خود خارج کرده‌اند. اما در ده روز گذشته، موجودی بیت کوین این دسته ۵۰,۰۰۰ واحد افزایش یافته و به نظر می‌رسد که این نهنگ‌های مجددا وارد بازار شده‌اند.

با توجه به این اطلاعات، می‌توان رشد اخیر قیمت بیت کوین را به خرید انجام شده توسط این افراد ربط داد.

رفتار ماینرهای بیت کوین

ماینرهای بیت کوین نیز به عنوان افرادی که توزیع کوین‌های جدید بیت کوین را انجام می‌دهند، تاثیر زیادی در بازار این ارز دیجیتال دارد. کریپتوکوانت در گزارشی به تحلیل رفتار ماینرهای بیت کوین پرداخته و اطلاعات ارزشمندی را منتشر کرده است.

براساس این گزارش، انتقال بیت کوین از کیف پول ماینرها به سمت صرافی‌های ارز دیجیتال کاهش یافته است. این نکته نشان می‌دهد که ماینرها، در قیمت‌های فعلی بیت کوین علاقه‌ای به فروش کوین‌های خود ندارند. تصویر زیر، همین نکته را نشان می‌دهد:

رفتار ماینرهای بیت کوین

با این حال نمی‌توان از ریزش ناگهانی قیمت بیت کوین در صبح روز جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ چشم پوشی کرد. این کاهش قیمت، در اثر افزایش فشار فروش در بازار اتفاق افتاد. بی اعتمادی معامله‌گران به روند آینده بیت کوین و سردرگمی افراد در بازار اولین ارز دیجیتال مشهود است. در نهایت باید دید که آیا پادشاه ارزهای دیجیتال قادر به عبور از مقاومت ۴۰,۰۰۰ دلاری خود خواهد بود؟ به نظر می‌رسد برای این اتفاق همچنان باید منتظر ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا