اقتصادی

قیمت خودرو شنبه ۱۹ شهریور

 هفته چهارم شهریور در حالی آغاز شد که در آخر هفته گذشته و امروز صبح چند خبر در فضای مجازی دست به دست می شود.

اول اینکه سخنگوی وزارت صمت خبر از ورود خودروهای وارداتی به کشور از آذر ماه را داد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که اجرایی شدن واردات خودرو مشروط به احیای برجام و دسترسی دولت به منابع ارزی است. برجامی که فعلا اخبار ناامیدکننده ای از آن شنیده می شود و تحلیلگران بر این باورند که احیای برجام حداقل در کوتاه مدت ممکن نیست. حتی برخی از اخبار حاکی از آن است که دور جدید مذاکرات به بعد از انتخابات میان دوره ای آمریکا موکول خواهد شد. حالا باید دید که در این شرایط پرونده واردات خودرو به کجا خواهد رسید؛ سیاستی که یکی از راهکارهای اصلی وزارت صمت برای افزایش عرضه خودرو و کاهش قیمت در بازار آزاد است.

مسئله دوم به فروش خودرو در سامانه یکپارچه باز می گردد؛ در حالی که مرحله سوم قرعه کشی خودرو در سامانه جدید وزارت صمت تا ساعت ۱۶ امروز شنبه ۱۹ شهریور تمدید شد، خبری در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است مبنی بر اینکه این مرحله،‌ دور پایانی فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خواهد بود. بر اساس این خبر وزارت صمت با هماهنگی وزارت اقتصاد به دنبال حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو و یا حداقل فروش خودرو بدون زیان تحمیلی به خودروسازان است.

قیمت ایران خودرو

در بازار روز شنبه تقریباً تمام خودروهای ایران خودرو بدون تغییر قیمت معامله شدند و تنها راناپلاس سقف شیشه‌ای با کاهش ۲ میلیون تومانی همراه شد. این خودرو که چهارشنبه هفته گذشته به قیمت ۳۳۲ میلیون تومان رسیده بود، امروز با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۳۳۰ میلیونی رسید. این خودرو یکی از کم نوسان ترین محصولات ایران خودرو به حساب می‌آید و از ابتدای سال در بازه قیمتی ۳۲۰ تا ۳۳۵ میلیون تومان در حالی نوسان بوده است.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما هم که هفته گذشته، کاهش ۱۵ میلیون تومانی را ثبت کرده بود،‌ هفته چهارم شهریور را بدون تغییر آغاز کرد و در قیمت ۵۹۰ میلیونی باقی ماند.

قیمت ایران خودرو

قیمت سایپا

محصولات سایپا هم امروز بدون تغییر معامله شد. پراید ۱۱۱ که آخرین مدل آن مربوط به سال ۱۳۹۹ می‌باشد، امروز ۲۰۲ میلیون تومان قیمت خورد. قیمت این خودرو  در ابتدای سال با افزایش نسبتاً شدیدی همراه شد و از ۱۸۶ میلیون تومان در فروردین ماه به ۲۰۷ میلیون تومان در اواخر اردیبهشت ماه رسید. پس از آن نیز در محدوده بالای ۲۰۰ میلیون تومان در حال نوسان است. سایر محصولات سایپا هم بدون تغییر نسبت به روز چهارشنبه معامله شد.

قیمت سایپا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا