ارز دیجیتال

قیمت اتریوم پس از ادغام جهش می کند؟

در گزارشی در ۷ سپتامبر، Chainalysis توضیح داد که پس از ارتقای اتریوم، سرمایه‌گذاران نهادی می توانند بازدهی مشابه ابزارهای خاص مانند اوراق قرضه و کالا دریافت کنند، به خصوص که از این پس، اتریوم بسیار دوستدار محیط زیست می‌شود.

در این گزارش آمده است که انتظار می‌رود استیک توکن اتریوم سالانه بازدهی ۱۰ تا ۱۵ درصدی را برای سرمایه گذران ارائه دهد، بنابراین اتریوم را به یک «جایگزین اوراق قرضه برای سرمایه‌گذاران نهادی» تبدیل می‌کند، با توجه به اینکه بازده اوراق خزانه در مقایسه با آن بسیار کمتر است.

قیمت اتریوم ممکن است پس از آپدیت ادغام  (The Merge) از دیگر ارزهای دیجیتال جدا شود، زیرا سود سپرده گذرای آن را شبیه به ابزاری مانند اوراق قرضه یا کالایی با “حق بیمه حمل” می کند.

بر اساس داده‌های Chainalysis، تعداد دارندگان سازمانی اتریوم، کسانی که دارای ارزش ۱ میلیون دلاری اتریوم یا بیشتر هستند – به طور پیوسته از کمتر از ۲۰۰ نفر تا ژانویه ۲۰۲۱ به حدود ۱۱۰۰ نفر تا آگوست امسال افزایش یافته است.

این شرکت خاطرنشان می‌کند که اگر این عدد پس از آپدیت ادغام  (The Merge) با سرعت بیشتری افزایش یابد، باید این فرضیه را تأیید کند که سرمایه‌گذاران نهادی «در واقع توکن اتریوم را به عنوان یک استراتژی سودآور خوب می‌بینند».

گزارش Chainalysis همچنین عقیده دارد که اتریوم پس از آپدیت ادغام، معامله‌گران، خرده‌فروشان و نهاد های بیشتری را جذب می کند، زیرا ارتقای آتی، اتریوم را بسیار سریعتر و ایمن تر می‌کند.

توکن های اتر استیک شده در حال حاضر در یک قرارداد هوشمند قفل شده اند و تا زمانی که ارتقاء شانگهای حدود شش تا ۱۲ ماه پس از انجام ادغام انجام نشود، قابل برداشت نیست.

به این ترتیب، بازار استیکینگ اتریوم در حال حاضر نقدینگی ندارد و در نتیجه برخی از ارائه‌دهندگان خدمات استیکینگ دارایی‌های مصنوعی را ارائه می‌کنند که نشان‌دهنده ارزش اتریوم های استیک شده است. اما اشکال این است که این محصولات مصنوعی همیشه پیوند ۱به ۱ را حفظ نمی‌کنند.

در این گزارش آمده است: ارتقای شانگهای، به کاربران این امکان را می‌دهد که اتریوم های استیک شده را به دلخواه خود خارج کنند

عامل دیگری که بر آن تاکید شده است، طبق گفته بنیاد اتریوم، انتقال به اثبات سهام باعث می شود بلاک چین اتریوم شاهد کاهش ۹۹ درصدی نیاز به مصرف انرژی باشد.

تغییر به اثبات سهام PoS همچنین اتریوم را دوستدار محیط زیست می کند که می تواند سرمایه گذارانی را که تعهدات (پایداری محیط زیست) دارند با این دارایی راحت تر شوند. این موضوع به ویژه در مورد سرمایه گذاران نهادی صدق می کند.

ConsenSys، شرکتی که پشت کیف پول MetaMask قرار دارد و توسط جوزف لوبین، یکی از بنیانگذاران اتریوم تأسیس شده است، نیز گزارش مشابهی را در این هفته منتشر کرد که به «تأثیر ادغام بر مؤسسات» می‌پردازد.

این گزارش در مورد پاداش‌های استیکینگ اتریوم و اینکه شرکت هایی که تعهدات محیط زیستی دارند از این پس جذب اتریوم می شوند، بود اما همچنین بر اهمیت زنجیره PoS Ethereum «تولید تضمین‌های امنیتی قوی‌تر برای سرمایه‌گذاران نهادی» به همراه پتانسیل اتریوم برای تبدیل شدن به یک دارایی کاهش‌دهنده تورم تاکید می‌کند:

کاهش انتشار توکن های ETH و افزایش توکن سوزی، به طور سیستماتیک عرضه توکن ETH را کاهش می دهد، کاهش فشار عرضه اتریوم، در نتیجه نگرانی های سازمانی در مورد کاهش قیمت این رمز را کاهش میدهد، علاوه بر آن سرمایه گذارن امید زیادی برای افزایش قیمت اتریوم در آینده نزدیک دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا