مسکن

بزرگ‌ترین خانه‌های تهران چند؟

 تعداد آپارتمان‌های متراژ پایین روز به روز در حال افزایش است که یکی از دلایل آن به افزایش قیمت مسکن بازمی‌گردد؛ با این وجود همچنان واحدهای متراژ بالا خریداران خود را دارد و از ۲۰۰۰معامله انجام‌شده در یک ماه اخیر حدود ۲۰۰معامله برای واحدهایی بوده که متراژی بالای ۲۰۰متر داشته است.

واحدهای متراژ بالا غالبا در بخش‌های شمالی تهران قرار دارد و به همین دلیل از یک‌سو قیمت بالای مسکن در مناطق شمالی و از سویی دیگر متراژ بالای واحد سبب شده تا اکثر خانه‌های متراژ بالا قیمت‌های بسیار بالا و عجیبی داشته باشد؛ برای مثال یک دستگاه آپارتمان ۹۵۹متری و ۱۴سال ساخت در محمودیه (یکی از محله‌های منطقه یک شهرداری تهران)، متری ۷۹میلیون و ۹۵۹هزار تومان و در مجموع ۷۶میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان معامله شد.در ادامه این گزارش به بررسی قیمت سایر آپارتمان‌های بالای ۲۰۰متر که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی یک ماه اخیر (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های آپارتمان‌های متراژ بالایی است که در یک ماه اخیر در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله‌های یادشده نیست.

واحد ۲۳۳متری و ۲۵سال ساخت در محله پاسداران متری ۵۹میلیون و ۴۶۲هزار تومان معامله شد؛ واحدی ۲۱۳متری و ۳سال ساخت در فرمانیه نیز با قیمت ۸۸میلیون و ۲۶۴هزار تومان در هر متر مربع به فروش رسید.

یک خانه ۲۲۹متری که یک سال از ساخت آن می‌گذرد و در محله یوسف آباد قرار دارد با قیمت ۵۴میلیون و ۱۴۸هزار تومان در هر متر مربع فروخته شد. همچنین قیمت مسکن جهت معامله واحدی ۲۱۷متری و ۱۹سال ساخت در زعفرانیه ۱۴میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بوده است.

واحدی ۲۰۰متری و یک سال ساخت در جمشیدیه متری ۱۳۵میلیون تومان و یک خانه ۲۰۰متری و ۳۶سال ساخت در بازار متری ۱۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش رفت و این امر به خوبی حاکی از تفاوت قیمت مسکن در محله‌ها و مناطق مختلف است.

یک دستگاه آپارتمان ۲۰۰متری و یک سال ساخت در اوین متری ۶۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان معامله شد و هزینه مورد نیاز برای خرید واحدی ۲۲۲متری و ۱۸سال ساخت در دروس ۱۲میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا