ارز دیجیتال

رمزارزها پررنگ تر از همیشه شده اند

صندوق بین‌المللی پول (IMF) گزارشی با عنوان «قانون‌گذاری رمزارزها: قوانین صحیح می‌تواند فضای امنی برای نوآوری فراهم کند» در نسخه سپتامبر مجله شاخص مالی و توسعه خود منتشر کرد. این گزارش توسط معاون مدیر بخش بازار پول و سرمایه صندوق بین المللی پول، آدیتیا ناراین و دستیار مدیر، مارینا مورتی تهیه شده است.

این گزارش توضیح می‌دهد: «دارایی‌های رمزارزی بیش از یک دهه است که وجود داشته‌اند، اما اکنون تلاش‌ها برای قانون‌گذاری آن‌ها در صدر دستور کار سیاست‌گذاری قرار گرفته است.»

تنها در چند سال گذشته دارایی‌های کریپتو از محصولاتی خواص پسند، در جستجوی هدف حضور پررنگ‌تر به عنوان سرمایه‌گذاری‌های سفته‌بازانه، پوشش در برابر ارزهای ضعیف و ابزارهای پرداخت بالقوه تغییر جهت داده‌اند.

نویسندگان خاطرنشان کردند: “شکست ناشران رمزارز، صرافی‌ها و صندوق‌های تامینی – و همچنین کاهش اخیر ارزش‌ بازار رمزارزها– انگیزه‌ای به فشار برای تنظیم مقررات افزوده است.”

این گزارش به جزئیات چالش‌های مربوط به قانون‌گذاری رمزارزها می‌پردازد. ناراین و مورتی نوشتند: “به‌کارگیری چارچوب‌های نظارتی موجود برای دارایی‌های کریپتو، یا توسعه موارد جدید، به دلایل مختلفی چالش برانگیز است.”

به عنوان یک آغاز، دنیای ارزهای دیجیتال به سرعت در حال تکامل است. تنظیم‌گر‌ان برای همراه ماندن، با توجه به منابع گسترده و بسیاری از اولویت‌های دیگر، در تلاش برای به دست آوردن استعداد و یادگیری مهارت‌ها هستند.

آنها توضیح دادند که نظارت بر بازارهای کریپتو دشوار است؛ زیرا داده‌ها پراکنده هستند و تنظیم‌گر‌ها نظارت بر هزاران کاربری را که ممکن است مشمول الزامات معمول افشا یا گزارش نباشند دشوار می‌دانند.

مقامات صندوق بین‌المللی پول نتیجه گرفتند که “به همین دلیل است که صندوق بین المللی پول خواستار یک واکنش جهانی است” که هماهنگ، منسجم و جامع باشد و توضیح دادند: یک چارچوب نظارتی جهانی به بازارها نظم می بخشد، به القای اعتماد به مصرف کننده کمک می کند، محدودیت های مجاز را تعیین کرده و فضای امنی را برای ادامه نوآوری مفید فراهم می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا