ارز دیجیتال

قطع شدن شبکه سولانا نشان از استقبال گسترده مردم است!

یاکوونکو در مصاحبه ای در ۲ سپتامبر با رائول پال، یکی از بنیانگذاران Real Vision، گفت که قطع شدن شبکه سولانا به دلیل تراکنش های کم هزینه شبکه بوده است.

حدس می‌زنم این نفرین شبکه بوده است، اما به این دلیل است که این شبکه بسیار ارزان و سریع است که کاربران می توانند به راحتی از آن استفاده کنند و برنامه‌های کاربردی خود را روی آن اجرا کنند.

با این حال، در حالی که این قطعی ها باعث “ممانعت از استفاده کاربران” از شبکه شده است، مدیر عامل سولانا گفت که خود شبکه به خطر نیفتاده است. او همچنین استدلال کرد که هر بلاک چین متفاوت ساخته شده است و “موارد شکست” خود را دارد.

به عنوان مثال، یاکوونکو خاطرنشان کرد که در گذشته بلاک چین بیت کوین برای دو ساعت متوقف شد و این اتفاق هنوز عادی تلقی می شود.

بیت‌کوین به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار انعطاف‌پذیر باشد، زمان‌هایی وجود داشت که بین تولید بلاک‌های بیت‌کوین دو ساعت فاصله بود و این کاملاً خوب است. او توضیح داد که همین توقف تولید به عنوان یک شکست برای سولانا تلقی خواهد شد.

اگر بین بلاک‌ها در سولانا دو ساعت فاصله باشد، شبکه مرده است زیرا طوری طراحی شده است که هر ۴۰۰ میلی‌ثانیه یک بلاک بسازد.

یاکوونکو گفت سولانا به عنوان یک پلتفرم قرارداد هوشمند با سرعت بالا و کم هزینه ساخته شده است که “۳۰ میلیون تراکنش در روز” را پردازش می کند و آن را “سریعتر از مجموع همه بلاک چین های دیگر می کند.”

هنگامی که یک شبکه سریع‌تر ایجاد می‌کنید، موارد شکست با مواردی مانند بیت‌کوین یا اتریوم متفاوت است.

با این حال، یاکوونکو استدلال کرد که خود قطعی‌ها کاملاً چیز بدی نیستند “زیرا همه این چالش‌ها به این دلیل است که ما کاربران زیادی داریم.”

او افزود: “این بزرگترین چالش ما است، شاید همان چالشی باشد که من دوست دارم.”

سولانا از زمان راه اندازی خود در سال ۲۰۲۰ حداقل هفت بار قطعی شبکه را تجربه کرده است که پنج مورد از آنها تنها در سال ۲۰۲۲ رخ داده است. یکی از طولانی ترین توقف های تولید بلاک تا ۱۷ ساعت در سپتامبر ۲۰۲۱ به طول انجامید.

یاکوونکو گفت که قطعی شبکه به این دلیل است که اعتبارسنجی‌ها قادر به پردازش بارهای تراکنش در دوره‌های اوج نیستند:

“من فکر می کنم برخی از مردم مشاهده کرده اند که ۱۰ میلیون بسته در ثانیه به یک اعتبارسنجی ارسال می شود و اگر اشکالی در یکی از آن اعتباردهنده‌ها وجود داشته باشد، آن اعتبارسنجی می‌تواند خاموش شود.”

از جمله مهم‌ترین قطعی‌ها، حمله ناشی از ارسال هرزنامه توسط ربات‌ها به پروتکل Raydium در سپتامبر ۲۰۲۱بود، علاوه بر این، قطعی هفت ساعته ناشی از فعالیت ربات‌ها در یک پلتفرم توکن غیرقابل تعویض (NFT) در می ۲۰۲۲ بود.

توکن Solana، SOL، در حال حاضر ۳۲ دلار قیمت دارد که ۳.۸۳ درصد در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا