بورس

این قسمت بورس، تکراری بود

بورس امروز هم شرایطی مشابه دیروز را تجربه کرد؛ صعود شاخص کل در ابتدای معاملات، افزایش فشار فروش از میانه های بازار و در نهایت کاهش اندک در انتهای معاملات. موضوعی که به خوبی نشان می‌دهد، تقاضای در بازار وجود ندارد و ریسک های بازار،‌ بسیاری از معامله گران را نظاره گر کرده است و تا زمانی که پول های پارک شده وارد بازار نشود، نمی توان انتظار تغییر در روند بازار را داشت. نکته نگران کننده این است که هر چقدر شرایط نااطمینانی کنونی ادامه داشته باشد،‌ احتمالا منجر به تشدید فشار فروش خواهد شد.

امروز شاخص کل برخلاف صعود صبحگاهی،  نهایتا با ۱۲۷واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد. مجموع تغییرات دو روز گذشته شاخص کل به کم تر از ۲۰۰ واحد رسیده است و عملا شاخص در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحدی یخ زده است.

شپدیس، کگل و فارس بیشترین تاثیر منفی برروی شاخص را داشتند، درحالیکه اخابر،همراه و حکشتی مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

شاخص هم وزن اما روند صعودی ابتدای معاملات خود را از دست نداد و با افزایشی هزار و ۴۴۹ واحدی همراه بود.

به نظر می‌رسد عدم تغییر محسوس قیمت‌های جهانی، به خصوص کامودیتی ها، و فضای مبهم برجامی باعث شده است معامله گران از سهام های شاخص ساز و بزرگتر دوری کنند و بیشتر به سهم های کوچک تر توجه کنند.همچنین امروز چنان روز گذشته شاهد معاملات هیجانی و افزایش جریان خروج پول از سهم های دلاری بودیم به طوریکه این گروه ها در صدر جدول خروج پول حقیقی قرار گرفتند.

ارزش معاملات خرد در نهایت به بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید که نشان دهنده بهبود نسبی در مقایسه با دیروز است. اما همچنان در سطح زیر سه هزار میلیارد تومان قرار دارد.

 همچین امروز، حقیقی ها ۹۷ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

«اخابر» با ۵۰، «خاور» با ۴۳.۵ و «خصدرا» با ۱۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و «پترول» با ۴۰ و «شستا» و «شپنا» با ۱۰ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع،«گروه مخابرات» با ۴۸ میلیارد تومان بیشترین ورود و گروه «محصولات شیمیایی» با ۶۲ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا