بازارهای داخلی

ریزش بازار رمزارزها باید زودتر اتفاق می افتاد!

 ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم اخیراً با نویسنده اقتصاد نوآ اسمیت مصاحبه ای انجام داد و در مورد وضعیت فعلی ارزهای دیجیتال صحبت های زیادی برای گفتن داشت. اسمیت ابتدا از بوترین درباره افکارش در مورد سقوط اخیر کریپتو پرسید و بوترین گفت که انتظار داشت زودتر سقوط اتفاق بیفتد.

بوترین در این مصاحبه گفت: «از اینکه سقوط زودتر اتفاق نیفتاد تعجب کردم. معمولاً حباب‌های کریپتو پس از پشت سر گذاشتن بالاترین سطح قبلی حدود ۶ تا ۹ ماه دوام می‌آورند و پس از آن افت پشت سر هم سریع اتفاق می‌افتد. این بار، بازار صعودی نزدیک به یک سال و نیم به طول انجامید.

بوترین همچنین درباره شبکه بیت کوین و مرج شبکه اتریوم، انتقال اتریوم از اثبات کار  (PoW) به  اثبات سهام  (PoS)صحبت کرد.

بوترین گفت: «در درازمدت، امنیت بیت‌کوین کاملاً از کارمزدها ناشی می‌شود و بیت‌کوین در به دست آوردن سطح درآمد کارمزد مورد نیاز برای ایمن کردن سیستمی چند تریلیون دلاری موفق نیست.»

هنگامی که اسمیت از بوترین در مورد مصرف انرژی بیت کوین پرسید، بنیانگذار اتریوم خاطرنشان کرد که PoS نه تنها آسیب به محیط را کاهش می دهد، بلکه باعث ایمن نگه داشتن بلاک چین نیز می گردد.

بوترین تاکید کرد: «یک سیستم اجماع که بیهوده هزینه‌های هنگفتی از الکتریسیته دارد نه تنها برای محیط‌ زیست بد است، بلکه نیازمند صدور صدها هزار بیت کوین یا اتریوم در هر سال است». البته در مرحله نهایی که انتشار به نزدیک صفر کاهش می یابد مشکلی نیست، اما پس از آن بیت‌کوین شروع به رسیدگی به یک مسئله دیگر می‌کند: چگونه مطمئن شویم که ایمن باقی می‌ماند.»

این انگیزه های امنیتی نیز محرک بسیار مهمی در پشت حرکت اتریوم به سمت اثبات سهام هستند.

بنیانگذار اتریوم پیشتر اصرار داشت که دوران الگوریتم اثبات کار (PoW)  ناپایدار است و بلاکچین دیگر به عقب یا همان دوران اثبات کار بر نمی گردد.

بوترین می‌ فهمد که بیت‌کوین حداقل فعلاً مکانیسم اجماع خود را تغییر نمی‌دهد، اما اگر بلاکچین بیت کوین مورد حمله قرار گیرد، او معتقد است که بحث در مورد یک الگوریتم ترکیبی با Pos برای بیتکوین می‌تواند مطرح شود.

“البته، اگر بیت کوین واقعا مورد حمله قرار گیرد، من انتظار دارم که اراده سیاسی برای تغییر به حداقل اثبات سهام ترکیبی به سرعت ظاهر شود، اما من انتظار دارم که این یک انتقال دردناک باشد.” بنیانگذار اتریوم گفت که فکر می‌کند مردم در مورد PoS که بزرگترین سهامداران را کنترل می‌کنند، تصور اشتباهی دارند.

بوترین گفت: “همچنین افرادی هستند که سعی می کنند ادعا کنند که PoS به سهامداران بزرگ اجازه می دهد تا پروتکل را کنترل کنند، اما من فکر می کنم این استدلال ها کاملاً اشتباه هستند.” آن‌ها بر این باور غلط تکیه می‌کنند که PoW و PoS مکانیسم‌های حاکمیتی هستند، در حالی که در واقعیت مکانیسم‌های اجماع هستند. تنها کاری که آن‌ها انجام می‌دهند این است که به شبکه کمک می کنند تا در مورد بلاکچین درست به توافق برسد.»

دوران بسیار دمکراتیک اولیه اثبات کار چیز زیبایی بود، و کمک بزرگی به برابری‌تر کردن مالکیت ارزهای دیجیتال کرد، اما ناپایدار است و باز نمی‌گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا