بازارهای داخلی

آمار صادرات در تیر ماه؛ ایران کم تر صادر کرد، بیش‌تر پول گرفت

 بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی،  میزان صادرات کشور در تیر ماه امسال با در نظر گرفتن میعانات گازی از نظر مقدار برابر با ۷ میلیون و ۹۹۱ هزار تن بوده است که نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش بیش از ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین میزان ارزش صادرات کشور در تیر ماه امسال برابر با ۴ میلیارد و ۱۷۱ میلیون دلار بوده که نسبت ماه مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در چهار ماه ابتدایی امسال میزان صارات کشور به لحاظ وزنی و ارزش به ترتیب برابر با ۳۵ میلیون و ۶۵۶ هزار تن و ۱۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب کاهش ۷ درصدی و افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان واردات کشور در تیر ماه امسال به لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب برابر با ۳میلیون و ۳۰۳ هزار تن و ۵ میلیارد و ۶۴ میلیون دلار بوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب کاهش ۱۷  و افزایش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در ۴ماه ابتدایی امسال میزان واردات کشور به وزنی و ارزشی به ترتیب برابر با ۱۱میلیون و ۱۵۹هزار تن و ۱۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب کاهش ۱۱ و افزایش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا