بورس

بازار سهام خیال عقب‌نشینی ندارد

در معاملات امروز بازار بورس شاخص کل با رشد ۲۱ هزار واحدی به سطح ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار واحد رسید.

بازار سهام خیال عقب‌نشینی ندارد/ شاخص کل ۲۱ هزار واحد رشد کرد

در حالی که امروز پیش بینی میشد بورس تهران پس از بازدهی بالای روزهای گذشته و به خصوص روز شنبه با افزایش فشار فروش همراه شود اما فشار فروش اولیه در بازار سهام سریعا تخلیه شد و خریداران دوباره دست برتر را در بازار امروز داشتند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار به رشد خود امروز هم ادامه داد و با رشد ۰.۹۴ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار واحدی رسید و بار دیگر توانست سقف جدیدی در سال ۱۴۰۲ به ثبت برساند.

بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را نماد های پارسان ، وامید و  ومعادن گذاشتند و در ۷ تاثیر گذار برتر  خبری از تاثیر گذاران منفی بر روی شاخص نیست.

شاخص کل هم‌ وزن همچنان می تازد و به بالا می رود و امروز هم این شاخص رشد ۱‌.۵۹ ثبت کرده است و خیال اصلاح به سر ندارد.

ارزش معاملات خرد بازار سهام امروز دوباره به بالای ۱۸۰۰۰ میلیارد تومان رسیدتا معاملات پر رونق بازار سهام ادامه دار باشد.

ارزش معاملات خرد امروز به ۱۸۸۸۰۰ میلیارد تومان رسید و از این مقدار ۱۱۹۰۰ میلیاردتومان متعلق به بازار بورس، ۴۸۰۰ میلیاردتومان متعلق به فرابورس و ۲۱۰۰ میلیارد تومان نیز متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

همچنین در بازار امروز گروه خودرو و قطعات و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را در بین صنایع به خود اختصاص دادند.

ورود پول حقیقی ها به بازار سهام امروز با روند نوسانی همراه بود و درحالی که در ابتدای معاملات حقیقی ها خالص فروش ۱۴۰ میلیاردی به ثبت رسانده بودند اما این روند از اواسط معاملات تغییر یافت و در نهایت حقیقی ها خالص خرید ۴۷۵ میلیاردی در بازار سهام به ثبت رساندند.

سرانه خرید اشخاص حقیقی با گذشت معاملات عملکرد بهتری نسبت به سرانه فروش آن ها ثبت کرد و در نهایت سرانه خرید ۳۵.۲ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۸.۷  میلیون تومانی از حقیقی ها به ثبت رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا