ارز دیجیتال

با رمزارزها باید مانند سایر بازارهای سرمایه رفتار شود

گری گنسلر، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC می گوید که نیازی به رفتار متفاوت با بازار کریپتو و سایر بازارهای سرمایه وجود ندارد. گنسلر با اشاره به اینکه «SEC به عنوان پلیس در حال کار خواهد بود»، پلتفرم‌های معاملاتی و وام‌دهی کریپتو را تشویق کرد تا دست به کار شده و با کارکنان SEC صحبت کنند.

گری گنسلر، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، در یک مقاله منتشر شده در وال استریت ژورنال در مورد نحوه تنظیم دارایی های کریپتو نوشته است. او توضیح داد: ” دلیلی وجود ندارد که با بازار رمزارز متفاوت از سایر بازارهای سرمایه رفتار کنیم، فقط به این دلیل که از فناوری متفاوتی استفاده می کند.”

گنسلر توضیح داد: «رویدادهای اخیر بازار نشان می‌دهد چرا ضروری است که شرکت‌های ارز دیجیتال از قوانین اوراق بهادار پیروی کنند. در ماه‌های اخیر، برخی از پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو حساب‌های سرمایه‌گذاران خود را مسدود کرده یا ورشکسته شده‌اند. وقتی نوبت به ورشکستگی می رسد، این سرمایه گذاران باید در صف دادگاه قرار بگیرند.»

رییس SEC تاکید کرد که صرف نظر از اینکه محصول مالی چه چیزی باشد، خواه یک برنامه، یک پلتفرم وام دهی، یک صرافی ارز دیجیتال یا یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز defi باشد، در طول دهه‌ها، دادگاه عالی به وضوح بیان کرده است که واقعیت‌های اقتصادی یک محصول – نه برچسب‌ها – تعیین می‌کنند که آیا آن یک اوراق بهادار تحت قوانین اوراق بهادار است یا خیر.

رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ضمن اذعان به اینکه “تطبیق با قوانین اوراق بهادار هزینه هایی دارد، همانطور که خودروسازان برای اضافه کردن کمربند ایمنی هزینه هایی را به همراه دارد”، خاطرنشان کرد که “مسیری رو به جلو وجود دارد.”

گنسلر سپس تکرار کرد که پلتفرم‌های معاملاتی و وام‌دهی کریپتو را تشویق می‌کند تا وارد شوند و با کارکنان SEC صحبت کنند. وی همچنین تأکید کرد که «تطابق این پلتفرم‌ها با قوانین اوراق بهادار به نفع سرمایه‌گذاران و بازار کریپتو خواهد بود».

رییس SEC در پایان گفت: ” در این بین، SEC به عنوان پلیس خدمت خواهد کرد. همانند کمربند ایمنی در خودروها، ما باید اطمینان حاصل کنیم که حمایت از سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال استاندارد است.”

گنسلر اخیراً آنچه را که باید از SEC در مورد مقررات کریپتو انتظار داشت توضیح داد. او به دلیل اتخاذ رویکردی مبتنی بر اجرا برای تنظیم بازار کریپتو به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. رییس SEC همچنین گفت که در حالی که بیت کوین یک کالا است، بیشتر توکن ها دارای ویژگی های اوراق بهادار هستند و هشدار می دهد که بسیاری از آنها شکست خواهند خورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا