ارز دیجیتال

سنای آمریکا اصلاحیه لایحه مالیات بر رمزارزها را رد کرد!

پس از رای‌گیری روز دوشنبه، سنای آمریکا به اصلاحیه مربوط به مالیات‌دهندگان رمزارزها در لایحه زیربنایی ۱ تریلیون دلاری، رای نداد. روز سه‌شنبه طرح مالیات بر معاملات رمز ارزها در لایحه زیرساختی مجلس سنای آمریکا به رای‌گیری گذاشته می‌شود.

به نقل از کوین دسک، سناتورها سینتیا لومیس و پت تومی در ابتدای روز دوشنبه اعلام کرده بودند که دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و وزارت خزانه‌داری آمریکا از این اصلاحیه حمایت می‌کنند و همچنین اظهار داشتند که در این امر، اعتبارسنج‌های تراکنش‌ها از تعریف گسترده کلمه کارگزار مستثنی شده‌اند.

متن کامل این اصلاحیه در دسترس نیست اما سناتور تومی گفت که در آن مشخص شده است چه کسانی در بخش دارایی‌های دیجیتال باید گزارش‌های مالیاتی ارائه بدهند. توسعه‌دهندگان نرم افزار، نودها و اعتبارسنج‌ها نیازی به ارائه گزارش مالیاتی ندارند، اما کارگزارها باید این کار را انجام دهند. او همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که:

پیشنهاد ما یک پیشنهاد بسیار گسترده یا غیرعادی نیست. این اصلاحیه به طور واضح اعلام می‌کند که منظور از کارگزار افرادی است که خرید و فروش دارایی های دیجیتال را انجام می‌دهند.

طبق تصاویری که توسط جری بریتو از وب سایت کوین سنتر ارائه شده است، در متن این مصوبه آمده است که کارگزار شخصی محسوب می‌شود که بطور مستمر انتقال‌ دارایی‌های دیجیتال را به نمایندگی از شخص دیگری انجام می‌دهد و افرادی که تراکنش‌ها را اعتبارسنجی می‌کنند (مانند ماینرها و استیکرها) و خدمات دیگری ارائه نمی‌دهند یا نهادهایی که سخت‌افزارها یا نرم‌افزارهایی می‌فروشند که به کاربران امکان کنترل کلیدهای خصوصی‌شان را می‌دهد، از این قانون مستثنی هستند.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در روز دوشنبه طی بیانیه‌ای از این اصلاحیه حمایت کرده بود. او گفت:

من از سناتورها وارنر، سینه‌ما، تومی و لومیس برای همکاری صمیمانه‌ جهت شفاف‌سازی متن این اصلاحیه که گام مهمی در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی بر می‌دارد تشکر می‌کنم. من همچنین از سناتور وایدن برای هدایت و مشارکت در این موضوع سپاسگذارم.

با این حال، این توافق‌نامه پس از آن صورت گرفت که سنا در اواخر روز یکشنبه برای پیشبرد متن لایحه زیرساختی اصلی چندین رای‌گیری انجام داد و در نهایت آن را برای قانون‌گذاری به مجلس نمایندگان فرستاد. این لایحه که به دنبال تامین یک تریلیون دلار برای نگهداری از زیرساخت‌ها و ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی است، چندین بار به دلایل مختلف از جمله مالیات بر رمز ارزها متوقف مانده است. در بخشی از این لایحه برنامه‌ریزی‌هایی شده تا از طریق افزایش مالیات بر صنعت رمز ارزها بتوان در طول ۱۰ سال حدود ۲۸ میلیارد دلار از بودجه را تامین کرد.

جامعه صنعت رمز ارزها نیز پس از اینکه اعلام شد منظور از کارگزار در این لایحه، ماینرها یا دیگر انواع اعتبارسنج‌های تراکنش‌ها، سازندگان سخت‌افزار، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار یا دیگر مشارکت‌کنندگان در شبکه نیست از موضع خود در مخالفت با این لایحه عقب‌نشینی کرد.

اصلاحیه بخش مالیات رمز ارزها

سناتورها ران وایدن، لومیس و تومی اصلاحیه‌ای را برای معافیت نهادهای غیر کارگزار از این قانون تنظیم کرده بودند. اوائل روز دوشنبه سناتور وایدن گفت:

من اعتقاد ندارم که اصلاحیه ارائه شده آنقدر خوب است که بتواند از امنیت و حریم شخصی محافظت کند، اما از متن ارائه شده در لایحه اصلی بهتر است.

چارلز شومر رهبر اکثریت سنا نیز اعلام کرد از درخواست اعطای رای موافق کلیه اعضا برای تصویب این لایحه را جلوگیری نمی‌کند.

سناتور ران پورتمن، مارک وارنر و کریستن سینه‌ما همچنین اصلاحیه‌ای را ارائه کرده بودند که تنها اعتبارسنج‌های اثبات انجام کار و اثبات سهام را از این قانون معاف می‌کرد. کاخ سفید پیش‌تر نیز حمایت خود را از این اصلاحیه اعلام کرده بود.

دنیای رمز ارزها تنها مساله‌ای نیست که باعث متوقف ماندن لایحه زیرساختی شده است اما قطعا یکی از مهم‌ترین آنها است. به گزارش خبرنگاران متعدد در روز یکشنبه موضوعات غیر‌مرتبط با رمز ارزها برای تصویب این لایحه بیشتر بحث برانگیز شده بودند.

اصلاحیه مهم مرتبط با رمزارزها در لایحه زیرساختی رای نیاورد

دو اعتراض به اصلاحیه ارائه شده مانع از تصویب آن به جهت اضافه شدن به لایحه زیرساختی شد. اولین مورد توسط برنی سندرز و دومین مورد توسط شلبی انجام شد که پیشنهاد داده بود تا ۵۰ میلیارد دلار از عدد کلی این لایحه به مخارج دفاعی افزوده شود. شلبی درخواست ۴۰ میلیارد دلاری را جهت مقاصد دفاعی داده بود که به مزاج سندرز خوش نیامد.

رای نیاوردن این اصلاحیه ارائه شده بدین معناست که این اصلاحیه به لایحه نهایی اضافه نخواهد شد. سناتور تد کروز نیز معتقد بود که این لایحه می‌تواند این صنعت را از آمریکا محو کند. او اضافه کرد:

حتی ۵ سناتور که درک واقعی از عملکرد رمز ارزها داشته باشند در سنا وجود ندارد.

قدم بعدی چیست؟

در حالی که مبارزه در مجلس سنا تقریبا به پایان رسیده، لابی رمز ارزها باید موارد خود را در مجلس نمایندگان مطرح کند. جری بریتو از کوین سنتر در توییتی گفت:

خبر بد این است که این اصلاحیه با اتفاق آرا موافقت نشد، بنابراین نمی‌تواند به لایحه اصلی وارد شود. خبر خوب این است که ما تسلیم نمی‌شویم. قدمی بعدی برای ما ارائه یک اصلاحیه جدید به مجلس نمایندگان است که قادر است تمام نگرانی‌های ما را برطرف کند.

با این حال به احتمال زیاد مجلس نمایندگان نیز تغییری در متن این لایحه ایجاد نخواهد کرد و انتظار می‌رود این لایحه در نهایت در این مجلس تصویب گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا