اقتصادی

وضعیت بازار خودرو در هفته پایانی خردادماه

هفته پایانی خرداد قیمت خودرو با توقف و نوسان صعودی اندک قیمت دلار دوباره برای چندروز روی مدار افزایشی افتاد اما این روند دوام چندانی پیدا نکرد و دوباره نمودار قیمت به سراشیبی بازگشت.

با این حال بررسی روند تغییرات قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد موج افزایش کوتاه مدت قیمت خودرو تاثیرگذار بود و ریزش قیمت‌های خودروهای داخلی پرفروش افزایش قیمت روزهای اول را جبران نکرده است و درحال حاضر نمودار قیمت خودروهای ایرانی نسبت به هفته گذشته صعودی است. مشخص نبودن زمان ثبت نام سامانه یکپارچه و از سمتی خالی شدن بازار خودرو از خریدار پیش بینی قیمت خودرو را سخت کرده است و کلاف همیشگی این بازار را پچیده‌تر کرده است.

در ادامه آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا و تغییر آن نسبت به پنجشنبه هفته گذشته (۲۵خردادماه ۱۴۰۲) را می‌خوانید؛

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ به ۴۵۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز هفته گذشته ۲۵ میلیون تومان ارزان شده است. این خودرو طی دوماه گذشته ۱۶۵میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۱ این خودرو ۴۷۵ میلیون تومان است که نسبت هفته گذشته ۲۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۲۰  میلیون تومان رسیده است که تغییر نکرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۶۰۵ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته  ثابت مانده است و طی ۵۷ روز گذشته ۱۸۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۶۴۰ میلیون تومان است که نسبت به هفته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۷۹۰ میلیون تومان است که طی هفته گذشته ۱۵ میلیون تومان ارزان شده است.این خودرو تقریبا ۳۴ روز گذشته ۱۵۵ میلیون ارزان شده است.  مدل ۱۴۰۲ این خودرو ۸۳۰ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است. این  مدل طی یک ماه گذشته ۱۰۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ ، ۷۷۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۸۰۰ تومان قیمت خورده است که ۱۰ میلیون در این هفته گران شده است با این حال، این مدل در ۱۲ روز گذشته ۸۰ میلیون تومان ارزان شده است.

قیمت تارا دنده ای۱۴۰۲ هم به ۶۴۰  میلیون تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون افزایش داشته است و طی ۴۵ روز گذشته ۱۷۰میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی  ۸۱۵میلیون تومان رسیده است که به معنای افزایش ۵ میلیونی طی هفته گذشته و کاهش ۱۷۰ میلیونی طی ماه گذشته  است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۵۸۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است اما طی یک ماه گذشته ۲۱۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۵۲۰ میلیون تومان رسیده است که طی هفته گذشته ۱۰ میلیون گران شده است اما طی ۱۵ روز گذشته ۳۵ میلیون کاهش یافته است. رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۵۳۰میلیون تومان که  در این هفته ۱۰ میلیون تومان گران شده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۴۵۰  میلیونی شده است.

قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۵۴۰میلیون تومان است که طی روز گذشته  ۲۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۵۰ میلیونی شده است که نسبت به روز گذشته۵میلیون افزایش داشته است. این خودرو طی دو روز گذشته ۶۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس LX  مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۹۰ میلیون اعلام شده است که طی هفته گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۹۵ میلیون تومان شده است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون افزایش را ثبت کرده است.

قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۴۰۰ نیز با افزایش ۲۰ میلیونی به روز شد و ۵۱۰ میلیون تومان است.

قیمت سایپا

قیمت پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۱۴۰۰ به ۲۷۵ میلیون تومان رسیده است و نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون تومان گران شد.

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم  بدون تغییر حوالی ۲۶۰ میلیون تومان به روزرسانی شد.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نسبت به  هفته گذشته  ۵ میلیون گران شده است و  ۳۳۰ میلیون تومان است.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۰ با افزایش ۱۰ میلیونی طی روز گذشته ۳۲۵ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۴۰ میلیون تومان خریدوفروش می شود که به معنای افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی است.

قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۲۵ میلیون تومان است که نسبت به هفته روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۳۵ میلیون رسیده است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است. این خودرو نسبت به ۱۶ ادریبهشت ۶۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۳۵ میلیون تومان شده است که افزایش ۱۰ میلیون طی  هفته گذشته  است و  مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۴۵ میلیون است که طی هفته گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۹۵ میلیون تومان اعلام شده است که بدون هیچ افزایشی نسبت به روز گذشته به روز شده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۵۳۵میلیون تومان رسیده است و نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون ارزان شده است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که به معنای افزایش ۵ میلیونی طی گذشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا