بازارهای داخلی

در صورت عدول طرف مقابل، به راحتی از برجام خارج می شویم

رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی در مجلس در خصوص شرایط بعد از احیای برجام گفت: در صورت احیای برجام، روند صادارت انرژی مشخصا بهبود می‌یابد چرا که این موضوع هم در برجام دیده شده است. بخشی از این خطوط همان اوایل، در دولت قبل اعلام شده بود که باید لحاظ شود. 

وی در ادامه توضیح داد: همچنین لازم است که نسبت به این توافق خوشبین باشیم. بالاخره امروز جلو می‎رویم، تا اتفاقاتی برای مردم بیفتد. اگر خواسته‌های ایران انجام نشود ما خیلی راحت می‌توانیم برگردیم. ما امروز در بحث انرژی، نفت، سرمایه‌گذاری شرکت‎های بزرگ دنیا با مشکل روبرو هستیم. همچنین ما به بعضی از کشورها نفت می‌فروشیم، اما به دلیل تحریم‎ها به بعضی کشورها نمی‎فروشیم. این مسیر راه را باز می‌کند و به نظر من خوشبین باشیم. 

سنگدوینی در خصوص شرایط پس از احیای برجام بیان کرد: دولت صد در صد برنامه‌ای برای بعد از احیای برجام دارد. ما زمان لازم را در اختیار داریم و اگر آنها تعهدات خود را انجام ندهد به راحتی می‌توانیم از این مسیر خارج شویم. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من خطوط قرمز در متن پیش‌نویس رعایت شده است. ما به فکر سرمایه اجتماعی هستیم و باید از لحاظ تجاری، اقتصادی و انرژی ارتباط خود را با جهان برقرار کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا