ارز دیجیتال

استیبل کوین آکالا هم همبستگی خود با دلار را از دست داد!

 سال ۲۰۲۲ سال بدی برای استیبل کوین‌ها بوده است؛ زیرا تعدادی از این دارایی‌های رمزارزی وابسته به دلار، از ارزش دلاری خود را از دست داده‌اند.

در تاریخ ۱۴ آگوست، استیبل کوین مبتنی بر پولکادات آکالا (AUSD) به زیر یک پنی کاهش یافت و ساعاتی بعد به محدوده ۰.۹۵ دلاری بازگشت. گزارش ها حاکی از آن است که پروتکل آکالا به خطر افتاده است و یک هکر موفق شده ۱.۲ میلیارد استیبل کوین AUSD صادر کند.

سقوط استیبل کوین AUSD به زیر یک دلار

علاوه بر USDT، USDC، DAI، و چند مورد دیگر، تعدادی از استیبل کوین ها سال بدی را از نظر حفظ ارزش دلار آمریکا پشت سر گذاشته اند. از دست رفتن همبستگی استیبل ‌کوین ترا با دلار که اکنون به نام USTC شناخته می شود، باعث شد کل اکوسیستم ترا سقوط کند و بیش از ۴۰ میلیارد دلار از اقتصاد کریپتو از دست رود.

پس از این اتفاق، ارزش استیبل‌کوین‌هایی مانند USDN، MIM و USDD نیز به زیر یک دلار سقوط کرد.

در حالی که استیبل کوین ترا هرگز مجددا به قیمت یک دلار بازنگشت، اکنون USDN، MIM و USDD همگی به قیمت ۰.۹۹ دلار معامله می‌شوند.

با این حال، اکنون استیبل کوین مبتنی بر پولکادات آکالا (AUSD) همبستگی خود با دلار را از دست داده است. بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، روز یکشنبه، پایین‌ترین قیمت برای این استیبل‌کوین، یعنی ۰.۰۰۶۳۸۳ دلار ثبت شد.

اما در زمان نوشتن این گزارش، قیمت استیبل‌کوین آکالا به ۰.۹ دلار بازگشته است. شبکه آکالا پولکادت، پیش از نوسانات قابل توجه استیبل‌کوین خود، توییتی را منتشر کرد. صفحه رسمی شبکه آکالا در توییتر نوشت: “ما متوجه یک مشکل پیکربندی پروتکل Honzon شده ایم که بر AUSD تاثیر می گذارد.”

” ما در حال تصویب یک رأی فوری برای توقف عملیات در آکالا هستیم، در حالی که ما این مساله را بررسی و حل خواهیم کرد. با بازگشت به عملکرد عادی شبکه، گزارش خواهیم داد.”

چانگ‌پنگ جائو، مدیرعامل بایننس نیز در مورد وضعیت AUSD در توییتر خود گفت: ” پروتکل آکالا در حال حاضر به خطر افتاده است. ظاهراً یک باگ در استخر iBTC/AUSD وجود داشت و کیف پول مهاجم اکنون بیش از یک میلیارد دلار است. ما در حال نظارت هستیم. (AUSD در بایننس فهرست نشده است).”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا