ارز دیجیتال

ارتقای مرج اتریوم چه زمانی انجام می شود؟

اکنون به نظر می‌رسد که بازنگری اساسی اتریوم که به نام مرج شناخته می‌شود، در ماه سپتامبر انجام شود. توسعه ‌دهندگان اتریوم در جریان یک تماس با لایه اجماع، روز پنجشنبه درباره تاریخ‌های احتمالی مرج مورد انتظار، آبدیتی که بلاکچین اتریوم حرکت خود را به سمت اثبات سهام از اثبات کار انجام می‌دهد، بحث کردند.

سندی در میان توسعه دهندگان اتریوم در طول تماس منتشر شد که نشان می‌داد، ممکن است سناریوهای مختلفی برای زمان وقوع این ارتقاء در شبکه اصلی اتریوم وجود داشته باشد. تاریخ‌های احتمالی شامل ۱۵، ۱۶ یا ۲۰ سپتامبر است. اکثر توسعه دهندگان موافقت کردند که قصد دارند ارتقاء بلاتریکس (Bellatrix) را در حدود ۶ سپتامبر ۲۰۲۲ به صورت زنده داشته باشند. بلاتریکس نام ارتقاء است که روند آبدیت مرج را آغاز می‌کند و همه چیز را به حرکت در می‌آورد. یک دوره ۱۴ روزه بین ارتقاء بلاتریکس و مرج اصلی وجود خواهد داشت. این مدت زمانی است که قبل از رسیدن شبکه به سختی کلی ترمینال خاص (TTD) می‌گذرد که به نوبه خود، مرج را فعال می‌کند. علامت آزمایشی TTD 58,750,000,000,000,000,000,000 است. با این حال، تا زمانی که در نسخه مشتری کد گذاری نشود، هیچ چیز نهایی نیست.

ارتقای مرج اتریوم چه زمانی انجام می شود؟

سناریوی اول شرح داده شده در سند مذکور با ارتقاء بلاتریکس در ۱ سپتامبر آغاز شد، با مرج دو هفته بعد (یا حدود) در ۱۵ سپتامبر ادامه می‌یابد. سناریوی دوم شاهد ارتقای بلاتریکس در ۶ سپتامبر و مرج در تاریخ (حدوداً) ۲۰ سپتامبر خواهد بود. با توجه به اینکه تاریخ ترجیحی ارتقاء بلاتریکس ۶ سپتامبر است، سناریوی دوم محتمل تر است. اما بحث در مورد دستیابی به سازش بین توسعه دهندگان و افزایش سرعت هش وجود داشت، به این معنی که اگر بلاتریکس در ۶ سپتامبر اعمال شود، مرج ممکن است در حدود ۱۶ سپتامبر اتفاق بیفتد. توسعه دهندگان موافقت کردند که آنها نمی‌خواهند، آبدیت مرج در آخر یک هفته باشد، بنابراین آنها اکنون در مورد آن فکر می‌کنند و هفته آینده در تماس با توسعه دهندگان همه هسته‌ای خود دوباره راجب به این تاریخ‌ها و تخمین‎ها بحث خواهند کرد.

بازبینی ادغام شبکه آزمایشی گورلی
ارتقای مرج اتریوم چه زمانی انجام می شود؟

در ابتدای تماس، توسعه‌دهندگان به طور خلاصه به ادغام شبکه آزمایشی گورلی پرداختند که اوایل صبح پنجشنبه در ساعت ۰۱:۴۵ UTC رخ داد. توسعه دهندگان موافقت کردند که این ادغام موفقیت آمیز بود و شبکه سالم است، حتی اگر نرخ مشارکت برای مدت کوتاهی به ۷۰% کاهش یابد. از آن زمان به عقب برگشته است. توسعه دهنده اتریوم، پریتوش جایانتی (Parithosh Jayanthi)، به کوین دسک گفت که چرا مشارکت کاهش یافته است، وی بیان کرد: “کاهش تقریباً ۱۵ تا ۱۶ درصدی به دلیل مشکلات پیکربندی بود. بقیه به دلیل دو بلاک ترمینال در یک دوشاخه بودند”. پریتوش توضیح داد که فورک توانست پس از حدود ۱۲۸ اسلات خود را حل کند، به دلیل حالتی به نام حالت همگام سازی خوش بینانه که امکان همگام سازی زنجیره را فراهم می‌کند. پریثوش افزود “چند درصد دیگر پس از رفع مشکل پیکربندی آنلاین شدند. اکنون به ۸۴ درصد رسیده‌ایم”.

به طور کلی، از دسامبر ۲۰۲۰ اتریوم در حال آزمایش انتقال به اثبات سهام است. گورلی آخرین مورد از سه شبکه آزمایشی عمومی بود که از طریق آخرین تمرین نمایش مرج خود با موفقیت انجام شد. ارتقاء مرج، اتریوم را در مصرف انرژی کارآمدتر می‎کند، زیرا پروتکل اثبات سهام مصرف انرژی را تا ۹۹.۹۵ درصد کاهش می‌دهد. این آخرین پروژه برای اتریوم نخواهد بود. پس از این آبدیت، اتریوم با مشکلات مقیاس پذیری مقابله خواهد کرد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO) بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا