بازارهای خارجی

ثروتمندترین فرد جهان چگونه به این جایگاه رسید؟/ جف بزوس احتمال شکست تجارت خود را در سر داشت!

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، به لطف موفقیت آمازون، مدیرعامل این شرکت جف بزوس به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شده است. اما زمانی که وی آمازون را به عنوان یک کتاب‌فروشی آنلاین در سال ۱۹۹۴ شروع کرد، بزوس احتمال می‌داد که کسب و کار وی با شکست مواجه شود.

بزوس در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۰ گفت: “من گمان می‌کردم احتمال ۳۰درصد برای موفقیت این شرکت وجود دارد. من هرگز فکر نمی‌کردم که آمازون به چنین تجارتی تبدیل شود، و من در حال حاضر متعجب‌ترین فرد کره زمین هستم.”

در واقع بزوس به والدین خود، که به پسرشان ۲۴۵هزار و ۵۷۳دلار برای ساخت این کسب و کار در سال ۱۹۹۵ کمک کردند، گفت که به احتمال زیاد آنها تمام سرمایه‌گذاری خود را در این شرکت از دست خواهند داد.

اگرچه والدین بزوس حمایت مالی برای وی فراهم کردند، اما آنها نیز از این تصمیم نگران بودند. مادر جف بزوس به اون گفت که شغل خود را ترک نکن. او پرسید: “آیا می‌توانی این کار را آخر هفته‌ها و شب‌ها انجام دهی؟” با این حال، جالب توجه است که دو سال پیش، تنها یک نفر با ثروت بیش از ۱۰۰میلیارد دلار روی کره‌زمین وجود داشت: بنیان‌گذار آمازون، جف بزوس که با وجود طلاقی که منجر به واگذار کردن میلیون‌ها سهام شرکت به همسر سابق خود، مک کنیزی اسکات شد، در حال حاضر بیش از ۲۰۰میلیارد دلار ثروت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا