بازارهای داخلی

سرانجام حقوق بازنشستگان چه شد؟

از آغاز سال جدید بازنشستگان منتظر هستند تا ببینند تکلیف حقوقشان چه می‌شود؛ اما ۳ماه از سال گذشته بود و خبری از حقوق بازنشستگان نبود؛ بالاخره پس از سه ماه قرار بر افزایش ۵۷درصدی حقوق حداقلی‌بگیران و نیز افزایش ۱۰درصدی سایر سطوح شد؛ پس از این تصمیم سایر سطوح بر میزان افزایش حقوق اعتراض داشته و خواستار تجدیدنظر شدند؛ رییس مجلس در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، مصوبه حق مسکن کارگران و افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر قانون اعلام کرد و به دولت ٧روز فرصت داد تا حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شود.

فرصت ٧روزه تمام شد و خبری از حقوق بازنشستگان سایر سطوح نشد؛ پس از آن بهادری جهرمی سخنگوی دولت چند روز بعد اعلام کرد که هیئت دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به هیئت امنای صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی تفویض کرده است.

در نهایت پس از کش و قوس فراوان دیروز زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد که اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان کشوری توسط وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی پذیرفته شده است .وی ادامه داد که نهایی کردن این اصلاح پس از  جلسه هفته آینده با نمایندگان بازنشستگان اتفاق خواهد افتاد. و ذکر جزئیات بیشتر را به جلسه هفته آینده با خبرنگاران موکول کرد.

و در ادامه میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این رابطه گفت: فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه‌ متمرکز برای بازنشستگان عزیز انجام می‌گیرد؛ لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها؛ نیازمند زمان هستیم و انشاءلله صدور احکام جدید در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

بنابراین با توجه به تصمیمات گرفته شده و خبرهای منتشر شده انتظار میرود که مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان از شهریور امسال بعد از ۶ ماه تاخیر نهایتا اجرایی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا