تکنولوژی

تحول عظیم خودروهای مرسدس بنز در راه است

مرسدس بنز نیز آماده می شود تا پایان دهه میلادی یعنی تا زمانی که شرایط بازار برای فروش این مدل خودروها محیا شود، سیاست فروش خودروهای تمام برقی را شروع کند. این شرکت خودروسازی لوکس با تغییر سیاست خود، به سمت آینده ای بدون آلایندگی و نرم افزار محور، شتاب می گیرد.

 تا سال ۲۰۲۲، مرسدس بنز خودروهای الکتریکی را در تمام بخش هایی که این شرکت ارائه می دهد، راه اندازی می کند. در گام بعدی از سال ۲۰۲۵ به بعد، تمام خودروهای جدید فقط الکتریکی خواهند بود و مشتریان می‌توانند به ازای هر مدلی که شرکت در حالت بنزینی تولید می‌کند، یک جایگزین تمام الکتریکی انتخاب کنند. مرسدس بنز قصد دارد با پایبندی به اهداف حداکثر سودآوری خود، این تحول سریع را شروع کند. 

یکی از مدیران ارشد مرسدس بنز گفته است: تغییر به سمت خودروهای الکتریکی در حال سرعت گرفتن است. نقطه اوج تحول این شرکت به سمت برقی شدن نزدیک است و ما آماده خواهیم بود؛ زیرا بازار خودروها تا پایان این دهه فقط به برقی تبدیل می شود.

 مدیرعامل دایملر AG و مرسدس بنز می گوید: این مرحله نشان دهنده تخصیص سرمایه بسیاری به این تحول است. با مدیریت، این تحول را سریعتر پیش خواهیم برد و در عین حال با محافظت از اهداف سودآوری خود، موفقیت پایدار مرسدس بنز را تضمین خواهیم کرد. او در ادامه می گوید: به لطف نیروی کار بسیار ماهر و با انگیزه ما، من متقاعد شده ام که در این زمینه موفق خواهیم بود.

نوشته های مشابه

برای تسهیل این تغییر، مرسدس بنز در حال رونمایی از یک طرح جامع است که شامل سرعت بخشیدن به تحقیق و توسعه خودروهای برقی است. در مجموع، سرمایه گذاری در خودروهای برقی بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ بالغ بر ۴۰ میلیارد یورو خواهد بود.

 در سال ۲۰۲۵ مرسدس بنز سه مدل خودروی  الکتریکی راه اندازی خواهد کرد: این طرح تمام خودروهای سواری سایز متوسط تا بزرگ را پوشش خواهد داد و یک سیستم مدولار مقیاس پذیر را به عنوان ستون فقرات الکتریکی برای مجموعه خودروهای برقی آینده ایجاد می کند. این پلتفرم خودروی الکتریکی با عملکرد اختصاصی خواهد. 

 در بخش باتری مرسدس بنز به ظرفیت باتری بیش از ۲۰۰ گیگاوات ساعت نیاز دارد و قصد دارد هشت کارخانه را برای تولید سلول به همراه شرکای خود در سراسر جهان راه اندازی کند.

این پروژه علاوه بر شبکه برنامه ریزی شده شامل ۹ کارخانه است که به ساخت سیستم های باتری اختصاص داده شده است. باتری های نسل بعدی بسیار استاندارد و مناسب برای استفاده در بیش از ۹۰ درصد از تمام خودروها و وانت های مرسدس بنز خواهند بود، در حالی که به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا راه حل های فردی را به همه مشتریان ارائه دهند. با توجه به تولید سلولی، مرسدس بنز قصد دارد با شرکای اروپایی جدید برای توسعه و تولید کارآمد سلول‌ها و ماژول‌های آینده همکاری کند، گامی که تضمین می‌کند اروپا در قلب صنعت خودروسازی حتی در عصر الکتریکی باقی بماند. تولید سلولی به مرسدس بنز این فرصت را می دهد تا شبکه تولید پیشرانه تاسیس شده خود را متحول کند.

مرسدس بنز با ادغام مداوم پیشرفته ترین فناوری سلول باتری در خودروها و ون ها، قصد دارد برد را در طول چرخه عمر تولید یک مدل افزایش دهد. با نسل بعدی باتری، مرسدس بنز با شرکای مانند SilaNano برای افزایش بیشتر چگالی انرژی با استفاده از کامپوزیت سیلیکون- کربن در آند همکاری خواهد کرد. این امکان، برد بی سابقه و حتی زمان شارژ کوتاه تر را فراهم می کند. وقتی صحبت از فناوری حالت جامد می شود، مرسدس بنز در حال مذاکره با شرکای خود برای توسعه باتری هایی با تراکم انرژی و ایمنی بالاتر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا