بازارهای داخلی

تصویب دسترسی دستگاه ها به نماینده حقوقی تا یکماه آینده

 به دنبال بررسی جزییات طرح دسترسی دستگاه‌ها به نماینده حقوقی در مجلس، محمد تقی نقدعلی در این رابطه گفت: ما این طرح را را روز چهارشنبه در جلسه کارگروه قطعی کردیم و ماده واحده و حدود ۶ تبصره مصوب شد و در آینده نزدیک به صحن کمیسیون خواهد آمد تا آماده ارسال به صحن علنی شود.

وی ادامه داد: همه شرکت‌های خصوصی اعم از اینکه فعالیت اقتصادی بکنند یا نه مجاز شدند که نماینده حقوقی داشته باشند. همچنین در همه پرونده‌ها و همه مقاطع چه بدوی و چه تجدیدنظری اجازه ورود دارند و محدودیتی وجود ندارد.

این نماینده افزود: شرط نماینده داشتن لیسانس حقوق یا فوق لیسانس و یا سطح ۲ حوزه تعیین شد؛ همچنین برای نمایندگی حقوقی شرکت‌های دولتی دوسال سابقه کار در دفاتر حقوقی لازم است. رشته‌های غیرحقوقی هم برای نمایندگی مجاز نیستند.

به گفتی نقدعلی نماینده در شرکتی که کار می‌کند باید استخدام شود و براساس اساسنامه شرکت، مقام تعیین شده شرکت باید صلاحیت‌های نماینده حقوقی‌ را تعیین کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وکیل اگر بخواهد نماینده حقوقی شود اشکالی ندارد اما شرط استخدامی وجود دارد و منعی ندارند که استخدام شوند اما دیگر نمی‌توانند استخدام جای دیگری شود. همچنین در صورت خروج از یک شرکت تا ۵سال نمی‌تواند علیه شرکت قبلی که در آن مشغول بوده پرونده‌ای را قبول کند.

نقدعلی در رابطه با زمان بررسی نهایی این طرح در  مجلس نیز‌ گفت: نوبت‌های صحن بسیار متراکم است ولی احتمالا تا یکماه آینده در صحن کمیسیون تصویب شده و برای بررسی زودتر در صحن علنی در قالب ماده ۱۰۰ امضای نمایندگان را جمع خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا