ارز دیجیتال

دلار در شبکه لایتنینگ چه تاثیری بر بازار رمزارزها دارد؟

داشتن دلار با کلیک یک دکمه در شبکه لایتنینگ، به زودی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. یک نوآوری از Galoy، ارائه ‌دهنده پلتفرم‌های بانکداری هسته‌ای منبع باز مانند کیف پول Beach بیت‌کوین (BTC)، می‌تواند پناهگاه امنی در برابر نوسانات بیت‌کوین باشد. این نوآوری که Stablesats نام دارد، از قراردادهای مشتقات برای ایجاد یک دلار مصنوعی با پشتوانه بیت‌کوین و وابسته به دلار استفاده می‌کند. بنیانگذار Galoy، نیکلاس برتی (Nicolas Burtey)، به کوین تلگراف توضیح می‌دهد که این پروژه به نوعی پنج ساله است و کیف پول به این صورت عمل می‌کند:

“هنگامی که ما از لایتنینگ دریافت می‌کنیم، آن را به دلار تبدیل می‌کنیم تا حتی اگر قیمت بیت‌کوین تغییر کند، کاربر تحت تأثیر این مسئولیت قرار نگیرد”.

اما چرا ما به دلار در کیف پول لایتنینگ نیاز داریم. آیا استیبل کوین‌ها برای این کار نیستند؟ در واقع، استیبل کوین‌هایی مانند USD Coin (USDC) و Tether (USDT) در حال حاضر عملکرد دلار مصنوعی یا دیجیتال را ارائه می‌کنند. در یک ویدیو در یوتیوب، برتی توضیح می‌دهد که «[شبکه] لایتنینگ، بهترین پروتکل پرداختی است که وجود دارد، بنابراین به جای استفاده از همه این پروتکل‌های پرداخت مختلف که استیبل کوین‌ها استفاده می‌کنند، کاربران را در یک مکان و در یک برنامه یا کیف پول نگه می‌دارد». طبق این وب سایت، «Stablesats برای کار فقط به شبکه پرداخت بیت‌کوین متکی است».

دلار در شبکه لایتنینگ چه تاثیری بر بازار رمزارزها دارد؟

این ایده بر اساس پیشنهاد Bitmex، در سال ۲۰۱۵، برای ایجاد یک USD مصنوعی ساخته شد. با این حال، در یک بیانیه مطبوعاتی، برتی پیشنهاد می‌کند که این ایده ممکن است قبل از زمان خود بوده باشد، زمانی که هیچ شبکه لایتنینگ و پذیرش بیت‌کوین توسط دولت ملی وجود نداشت. از آنجایی که بیت‌کوین همچنان در بازارهای نوظهور موج ایجاد می‌کند، نوسان قیمت اغلب زیر سوال می‌رود. به عنوان مثال، رئیس بانک انگلستان استدلال می‌کند که بیت‌کوین برای پول قانونی بیش از حد دارای نوسان است. سهولتی که کاربران اکنون می‌توانند به دلار دسترسی داشته باشند، در مواجهه با این استدلال ناسازگار است. برتی به کوین تلگراف گفت این وضعیت را به صورت زیر خلاصه می‌کند:

او گفت: «رعد و برق تورم در کشورهای در حال توسعه کشش زیادی پیدا می‌کند، اما این مکان‌ها جایی است که مردم با دستمزد به چک در آن زندگی می‌کنند. بنابراین تا زمانی که نتوانند مقداری پس ‌انداز داشته باشند، لزوماً نمی‌توانند این نوسانات را تحمل کنند».

همانطور که کوین تلگراف گزارش می‎دهد، استیبل کوین‌های وابسته به دلار آمریکا “جایگزین های قابل دوام” در بازارهای نوظهور هستند و اشتها برای آنها در کشورهایی با تورم بالا و رژیم‌های ناپایدار افزایش می‌یابد. نوآوری مذکور در شبکه لایتنینگ ابزار دیگری برای قرار گرفتن در معرض دلار، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سباستین ورو (Sebastien Verreault)، مشارکت کننده اصلی منبع Stablesats GitHub، توضیح داد که قرار گرفتن در معرض دلار تنها اولین گام است: “در نهایت، ما می‌توانیم توانایی هر کاربر لایتنینگ را برای انتخاب واحدهای حساب خود بدون خروج از شبکه، فراهم کنیم”.

دلار در شبکه لایتنینگ چه تاثیری بر بازار رمزارزها دارد؟

نیکلاس برتی (راست) با بانکداران مرکزی در حال توضیح کیف پول Beach بیت‌کوین در ماه مه. منبع: توییتر

Galoy پشت کیف پول Beach بیت‌کوین در السالوادور، اپلیکیشن Jungle بیت‌کوین در کاستاریکا و کیف پول گوات (Guatt) در پاناما است که هنوز منتشر نشده است. کیف پول Beach بیت‌کوین محبوب ترین کیف پول در ال زونته، قلب پذیرش بیت‌کوین در السالوادور است. بانکداران مرکزی از سراسر جهان در بازدید از السالوادور در سال جاری، کیف پول Beach بیت‌کوین را امتحان کردند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا