ارز دیجیتال

سرمایه گذاران رمزارزها در روسیه با چه مشکلاتی مواجه هستند؟

 آنتون تکاچف، عضو مجلس پارلمان روسیه در کنفرانس تکنوبلاک گفت: در حال حاضر هر کشوری نیاز دارد راهبرد خود را در سیاست‌گذاری در زمینه رمزارز داشته باشه. ما در روسیه سعی داریم در زمینه رمزارزها پیشرفت داشته باشیم و رمزارز ملی خود را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در مورد سیاست‌گذاری رمزارز در روسیه در سال ٢٠٢٠ قوانینی وضع شد که این قانون شامل محتوای زیادی در مورد قوانین رمزارز است. ما در حال حاضر شاهد آن هستیم که این قانون برای تنظیم بازار کافی نیست. در این قانون تعریفی از رمزارز وجود ندارد. در روسیه استفاده از رمزارز به عنوان ابزار پرداخت ممنوع است.

مشکلات قوانین رمزارز در روسیه 

آنتون تکاچف گفت: اگر در این قانون نوشته شده رمزارز می‌تواند به عنوان سیستم پرداخت استفاده شود، اما این تنها محدود به خارج از کشور است. من همیشه در دوما می‌گویم این فناوری گونه به وجود آمده و چه مزیت‌هایی در جهان امروز دارد. اگر ما در مورد پذیرش معقولانه قانون صحبت کنیم، در سنت پترزبورگ دادگاه ما به دلیل عدم وجود قانون واحدی در این زمینه با مشکلات زیادی روبه‌رو‌ است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم ساده صحبت کنیم، بلاکچین در روسیه ممنوع است، اما طبق قانون استفاده از آن مجاز است. در روسیه می‌توان از رمزارز استفاده کرد؛  اما ممکن است شکل استفاده از آن جریمه‌های سنگینی را نیز به همراه داشته باشد. اما به هر حال دولت سعی دارد از رمزارزها حمایت کند.

لزوم توجه به شرایط کشور برای قانونگذاری رمزارزی 

این عضو پارلمان روسیه گفت: رمزارز به عنوان ابزاری مناسب اما خطرناک برای شهروندان ما است. تمایل دولت برای وضع قوانین رمزارز می‌تواند به ما کمک کند. امیدواریم امسال بتوانیم این قانون را در مجلس خود تصویب کنیم. وضع مقررات در مورد اینکه رمزارز چیست و سیستم وضع مالیات در این زمینه نیازمند کمک است که ارگانها به ما کمک می‌کنند. 

آنتون تکاچف اظهار داشت: قانون دیگری نیز برای اصلاحات و رفع نواقص قانون اول وجود دارد بنابراین اگر قانون را بدون بررسی‌های کامل وضع کنیم ممکن است اصلاحات زیادی داشته باشد برای همین توجه زیادی به آن دارم. 

وی توضیح داد: در نمودار سمت چپ پذیرش رمزارز را میبنید که در برخی کشورها به راحتی مورد استفاده قرار گرفته است بنابراین ما باید به شرایط کشورهای مختلف برای وضع قوانین خود توجه کنیم.

کنفرانس تکنو بلاک

وی اضافه کرد: چین یکی از کشورهای پیشرو در زمینه رمزارز است. باید بگوییم چین به علت هزینه‌های بالای انرژی محدودیت‌های زیادی برای رمزارزها لحاظ کرده است.

ونزوئلا: قیمت پایین انرژی، مناسب برای سرمایه‌گذاران رمزارز 

آنتون تکاچف توضیح داد: ارزش یوان چین به دلیل رمزارزها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. از نظر انرژی شرایط خوبی برای کشورهایی که مایننیگ می‌کنند وجود داشته است. ونزوئلا یکی از کشورهایی است که به دلیل قیمت پایین انرژی برای سرمایه گذاری در زمینه رمز ارز مناسب است.

وی تاکید کرد: تولید برق در قزاقستان از طریق زغال سنگ است و بازار انرژی در آنجا قانونی نیست و بسیاری از استخراج گرها قانون را دور زده و هزینه‌های انرژی را پرداخت نمی‌کنند. سطح تولید و مصرف در سال ٢٠٢٢ برابر نیست و شبکه انرژی این کشور مشکلاتی خواهد داشت و اگر قیمت انرژی به روبل افزایش یابد احتمالا مشکلات حل شود. همچینین قوانینی در بلاروس وجود دارد که مقررات رمزارز را تنظیم می‌کند. 

استفاده از تجربه‌های ایران برای ما مهم است 

برای ما مهم است که از تجربه کشورها استفاده کنیم و ما دوست داریم از تجربه ایران برای استفاده از سیستم حواله بهره ببریم و مهم است دولت چه نگاهی به مشکلاتی که ایجاد می‌شود دارد.

امیدواریم بتوانیم با ایران قوانینی برای توسعه استفاد خود وضع کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا