اقتصادی

قیمت دلار امروز ۹ مهر ۱۴۰۲

قیمت دلار امروز ۹ مهر ماه با حدود ۲۰۰ تومان کاهش به ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومان رسید و بازار با این قیمت کار خود را آغاز کرد. قیمت دلار هرات هم به ۴۹ هزار و ۴۴۰ تومان رسید.

بررسی بازار نشان می‌دهد که قیمت دلار در محدوده مشخصی در حال نوسان است و این اسکناس افزایش یا کاهش قیمت خاصی را ثبت نکرده است. بازار در چند ماه گذشته به ثبات قیمت رسیده است و توانسته خود را در محدوده ۴۹ هزار تومان تثبیت کند.

اگر نوسانی هم در بازار ارز رخ دهد نوسانات جزئی و محدود است و آنقدری نخواهد بود که بتواند جریان‌ساز باشد و کاهش و افزایش قیمت نهایتا در محدوده چند پله کاهش یا افزایش اتفاق خواهد افتاد.

قیمت دلار امروز 9 مهر 1402

اکنون معامله‌گران چشم به قیمت دلار هرات دارند و معتقدند اگر قیمت دلار هرات به زیر ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان برسد، کاهش قیمت دلار ادامه‌دار می‌شود و احتمال این وجود دارد که کف قیمت ۴۹ هزار تومان از دست برود. اما اگر قیمت دلار هرات به زیر این رقم نرسد، احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

از طرف دیگر، درباره قیمت دلار در بازار فردوسی هم همین نگاه وجود دارد. مدت‌هاست که مرز قیمتی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان، مرز حساس دلار اعلام شده و گفته می‌شود اگر دلار بالا یا پایین این اعداد تثبیت شود، روند بازار تغییر می‌کند.

اما نکته مهمی که درباره دلار وجود دارد این است که دلار فعلا در کانال ۴۹ هزار تومان ماندگار است. کارشناسان اقتصادی می‌گویند ماندگاری چهار ماهه دلار در این کانال به این معناست که قیمت دلار کف‌‌سازی کرده و احتمال کاهش قیمت دلار و رسیدن آن به ارقام پایین‌تر وجود ندارد.

از طرف دیگر بسیاری از معامله‌گران معتقدند که چون دلار اکنون در کف قیمتی قرار دارد، اکنون بهترین زمان برای ورود به این بازار است. اما مشخص نیست که روند قیمت دلار در ادامه سال چگونه باشد و دلار در پایان سال چه سقفی را لمس کند.

پیش از این سازمان برنامه و بودجه گزارشی منتشر کرده و پیش بینی کرده بود قیمت دلار تا پایان سال ۱۴۰۲ نهایتا به ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان برسد. البته کارشناسان این ارقام را با دیده تردید نگاه می‌کنند و معتقدند اگر دولت نتواند در نیمه دوم سال برنامه اقتصادی مناسبی داشته باشد، قیمت دلار رشد می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا