ورزشی

بازگشت تاج به فدراسیون فوتبال بی معناست

 پس از مدت ها انتظار بالاخره دادگاه CAS در خصوص پرونده مارک ویلموتس رای خود را صادر کرد که بر این اساس فدراسیون فوتبال کشورمان به پرداخت مبلغ ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار یورو محکوم شد، ضمن آنکه به این مبلغ سالیانه ۵ درصد سود اضافه می‌شود.

احمد راستینه هفشجانی، عضو کمیسیون فرهنگی در مورد پرونده ویلموتس گفت: ما قرارداری با یک مربی خارجی بسته‌ایم که متاسفانه به دلیل عدم انجام مسئولیت حقوقی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون، قراردادی تنظیم و در نتیجه آن جریمه‌های سنگینی برای کشور ایجاد می‌شود.

نماینده مردم چهارمحال بختیاری با بیان این که چه کسی باید این مسائل را پاسخ دهد؟ تاکید کرد: مطالبه امروز مردم این است که همه دستگاه‌های نظارتی به مسئولیت خود عمل کنند. خوشبینانه این است که کوتاهی در انجام وظیفه مدیریتی اتفاق افتاده است. ضرورت دارد مسببین پرونده ویلموتس سودای بازگشت به فدراسیون را نداشته باشند. تایید صلاحیت‌ها متوجه دستگاه‌های نظارتی است. ما وقتی از تایید صلاحیت صحبت می‌کنیم لزوما به این معنا نیست که فسادی باید رخ بدهد یا یک فرد رد صلاحیت شود. وقتی یک فرد در حوزه مدیریت خود صلاحیت ندارد و هزینه ‎های بسیاری بر ورزش کشور تحمیل شده، بازگشت او به مسند قبلی بی معنا است. 

وی در ادامه بیان کرد: لذا مردم این موارد را مطالبه می‌کنند. ما اگر این فضای اعتماد را به مردم برنگردانیم و مردم احساس کنند که مجلس به عنوان رکن اصلی بر حرکت دستگاه‌های اجرایی نظارت ندارد، دچار سر خوردگی و ناامیدی می‌شوند. لذا امروز معتقد هستیم هزینه‌های سرسام‌آوری که در قالب پرونده ویلموتس بر ورزش کشور تحمیل شده، به هیچ عنوان قابل قبول نیست. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: مسببین باید به دستگاه غذایی معرفی شده و این وظیفه وزارت ورزش و جوانان است. این همان نکات خطرناکی است که اگر دستگاه‌های نظارتی به وظیفه خود عمل نکنند مردم احساس می‌کنند، به خاطر کوتاهی هزینه‌هایی بر بیت‌المال تحمیل شده و چنین افرادی باز هم می‌توانند بر همان مسند مدیریت بازگردند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: دقیقاً نزدیک به دو سال است که قانون شرح وظایف اختیارات و اهداف وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شده است. در این قانون تصویب شده بود حداکثر ظرف ۶ ماه آیین‌نامه‌های اجرای این قانون نوشته و قانون اجرا شود. علاوه بر این که آیین‌نامه‌ها نوشته نشد و طول کشید و به گونه‌ای که بعد از قریب دو سال تازه در هئیت دولت تصویب شده است و همچنین اراده‌ای هم بر اجرایی سازی قانون دیده نشد.

راستینه با اشاره به دیدار قهرمانان با مقام معظم رهبری گفت: سال گذشته قهرمانان ورزشی ما خدمت مقام معظم رهبری بودند و از اشتغال، مسکن و … گلایه کردند. حضرت آقا دستور دادند و به وزیر گفتند که این گلایه‌ها را شنیدید؟ حق این بود که این صندوق آیین ‎نامه‌های زودتر در دولت تصویب شود و کمک‌های ویژه‌ای برای قهرمانان ورزشی ما پیش‌بینی شود. تا قهرمانان ما دچار سرخوردگی نشوند و مهاجرت نخبگان اتفاق نیفتد. 

وی افزود: سایر آیین‌نامه‌ها درباره توسعه ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و تربیت بدنی رایگان باید بر اساس این قانون اجرا می‌شد. نکاتی بود که ما انتظار داشتیم آقای وزیر (ورزش) پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای بدهد، اما این چنین نشد و کارت زرد گرفتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا