تکنولوژی

پورشه با هدف کاهش انتشار کربن در استارتاپ آلمانی سرمایه گذاری می‌کند

پورشه، بخش عمده‌ای از سهام استارتاپ آلمانی تازه تاسیس ۱Komma5 را در اختیار گرفته که هدف آن دستیابی به راهکاری برای به صفر رساندن تولید دی‌اکسید‌کربن است. برنامه این شرکت ذخیره‌سازی انرژی، زیرساخت‌های شارژ برای خودروهای الکتریکی و انرژی خورشیدی می‌شود.

سرمایه‌گذاری پورشه که مبلغ آن مشخص نشده است، به دنباله مجموعه‌ای از معاملات این شرکت در دو سال گذشته انجام شده است که شامل استارتاپ TriEye، نمایندگی آنلاین میکروموبایل الکتریکی RidePanda و استارتاپ سنجش مجازی Tactile Mobility می‌شود.

«پاتریک هوک» رئیس پورشه ونچرز اروپا و اسرائیل در این رابطه توضیح می‌دهد:

با این سرمایه‌گذاری، قصد داریم بر جاه طلبی خود در حوزه شهر هوشمند و پایداری تاکید کنیم.

نوشته های مشابه

فلیپ شرودر که قبلا در تسلا و شرکت سیستم‌های ذخیره انرژی Sonnen فعالیت داشته است و از بنیانگذاران ۱Komma5 محسوب می‌شود در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده بود که تمام شرکت‌ها، امروزه بر فروش قطعاتی مانند انرژی خورشیدی یا ذخیره انرژی تمرکز دارند. از طرفی دیگر، هیچ شرکتی در اروپا روی این حوزه متمرکز نیست و به عقیده او این امر مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. او اضافه کرد:

در حوزه انرژی غیرمتمرکز، اگر هر خانه دارای پمپ حرارتی و نقطه شارژ و سیستم ذخیره سازی باشد و آن‌ها در سطح یک شبکه (یا با یکدیگر) در ارتباط نباشند، مشکلاتی وجود خواهد داشت.

هدف ۱Komma5 این است که همه چیز را از طریق نرم‌افزار و همچنین دستاورهای خود جمع آوری کند. به طور خاص، این استارتاپ به دنبال خرید شرکت‌های پیشرو تاسیسات الکتریکی در آلمان است که بر انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشید، پمپ‌های حرارتی و ذخیره‌سازی انرژی تمرکز دارند.

استارتاپ مستقر در آلمان نرم‌افزار سازمانی را برای این شرکت‌ها فراهم می‌کند که به آن‌ها در انجام وظایف اداری و مدیریت ارتباط با مشتریان کمک خواهد کرد. همچنین نرم‌افزار مدیریت انرژی دیگری نیز توسط این شرکت ارائه می‌شود که شارژ، انرژی خورشیدی و ذخیره انرژی را به هم مرتبط می‌کند.

شرودر در ادامه اضافه کرد، چیزی که کسب و کار ۱Komma5 را جالب می‌کند، برنامه آن برای اتصال این قطعات مانند انرژی خورشیدی و ذخیره انرژی در سطح خانه و شبکه است.

بودجه پورشه به رشد این استارتاپ کمک خواهد کرد و طرحی را ارائه می‌کند که شامل افتتاح چندین خرده‌فروشی می‌شود تا مشتریان در آن بتوانند در مورد اجزای ساختمانی ضروری یک خانه که مصرف کربن را به صفر می‌رساند بیاموزند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا