ارز دیجیتال

آغاز فاز جدید شکایت SEC از ریپل؛ قطع همکاری مانی‌گرام با ریپل

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ریپل پیرامون توکن XRP به مراحل جدیدی رسیده است.

افزودن الحاقیه جدید توسط کمیسیون SEC

کمیسیون SEC الحاقیه جدیدی را به شکایت خود از Ripple افزود. این الحاقیه شامل چند مورد اتهام و جزییات جدید است.

جرمی هوگان (Jeremy Hogan) وکیل ریپل به بعضی از این تغییرات اشاره و خاطرنشان کرده است که کمیسیون SEC نه تنها باید اثبات کند که XRP یک اوراق بهادار است، بلکه باید این مورد را ثابت کند که مدیران اجرایی ریپل با علم بر اینکه فروش XRP غیرقانونی است دست به انجام این عمل زده‌اند.

بدین ترتیب، کمیسیون SEC پاراگراف ۱۱۰ را به شکایت خود افزوده است. این پاراگراف اذعان می‌کند که کریس لارسن و برد گارلینگهوس مدیران اجرایی ریپل در مذاکرات و تایید فروش سازمانی و سایر ارائه‌ها و فروش‌های XRP به سرمایه‌گذاران سازمانی نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند.

هوگان هم‌چنین توجهات را به پاراگراف ۱۸۶ جلب کرده است. در این پاراگراف بیان شده است که فروش XRP در داخل و خارج از خاک آمریکا انجام شده است. وی اذعان داشته است که ریپل مدعی است کمیسیون SEC اختیارات قضایی در خصوص این اتهامات را ندارد.

پاسخ ریپل

استوارت آلدروتی (Stuart Alderoty) مشاور قانونی ریپل به ادعاهای جدید پاسخ داد و گفت که از نظر قانونی، شرایط تغییر بسیار اندکی داشته است.

مری جو وایت (Mary Jo White) یکی از اعضای سابق کمیسیون SEC و وکیل ریپل به دفاع از ریپل پرداخته و گفته است که کمیسیون SEC اشتباه بسیار بزرگی از نظر قانونی مرتکب می‌شود. وی بیان کرد به دلیل آنکه کمیسیون SEC طی سال‌های گذشته این شکایت را بیان نکرده است، احتمالا این پرونده با شکست مواجه خواهد شد.

جو وایت هم‌چنین بیان کرد که این پرونده می‌تواند تا ماه اکتبر بسته شود.

خبر خوب برای طرفداران XRP این است که ریپل، کسب‌وکار خود را در ایالت وایومینگ ثبت کرده است. این ایالت با ارزهای دیجیتال موافق است و این موضوع می‌تواند به ریپل کمک کند تا با مداخله قانونی کمتری به فعالیت بپردازد.

کناره گیری مانی گرام از همکاری با ریپل

مانی‌گرام (MoneyGram) از همکاری خود با ریپل لبز در حال کناره گیری است و دلیل این موضوع را، مسائل قانونی پیرامون توکن XRP اذعان کرده است.

شرکت انتقال پول مانی‌گرام روز دوشنبه گفته است که برنامه‌ای برای کسب سود از کارمزدهای بازار ریپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ ندارد. این موضوع در حالی بیان شده است که مانی‌گرام در سه ماهه اول سال گذشته ۱۲.۱ میلیون دلار از کارمزدها به دست آورده بود.

ریپل از سال ۲۰۱۹ به مانی‌گرام هزینه‌هایی به منظور استفاده از توکن XRP در پرداخت‌های بین‌المللی پرداخت کرده است. از آن زمان تاکنون، مانی‌گرام ۶۱.۵ میلیون دلار از کارمزدهای توسعه بازار ریپل به دست آورده است.

به نظر می‌رسد حداقل تا زمانی که کشمکش بین ریپل لبز و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برطرف نشود، این پرداخت‌ها متوقف شده است. بازرسان کمیسیون SEC مدعی هستند که توکن XRP یک اوراق بهادار ثبت نشده و بدون مجوز است که قوانین سرمایه‌گذاری آمریکا را نقض کرده است. ریپل لبز نیز با این ادعا مخالف بوده و در صدد اثبات حرف خود است.

مانی‌گرام همکاری خود را با توکن XRP ریپل کنار می گذارد

کمیسیون SEC از ریپل و دو مدیر اجرایی ارشد آن به اتهام فروش بدون مجوز XRP شکایت کرده است.

در ماه دسامبر سال گذشته مانی‌گرام مدعی شده بود که به بررسی و نظارت بر شرایط همکاری خود با ریپل ادامه خواهد داد، اما این همکاری اکنون به حالت تعلیق تا اطلاع ثانوی درآمده است.

در سال ۲۰۱۹، ریپل ۵۰ میلیون دلار در ازای ۱۰ درصد از سهام مانی‌گرام، در این شرکت سرمایه گذاری کرد. از آن زمان تاکنون نیز ده‌ها میلیون دلار به صورت کارمزد توسعه بازار به این شرکت پرداخت کرده است.

ماه نوامبر سال گذشته، ریپل بخش قابل توجهی از سهام مانی‌گرام خود را فروخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا