ارز دیجیتال

توهین نژاد پرستانه مدیرعامل بایننس به مردم ایران!

پس از اجباری شدن احراز هویت برای استفاده از صرافی بایننس و به دنبال آن ممنوع شدن آن برای کاربران ایرانی، دارایی بسیاری از هم وطنان ما در این صرافی بلوکه شد و متحمل ضررهای سنگینی شدند.

صرافی بایننس در حال حاضر، بیش ترین کاربر و حجم معاملات را در بین تمام صرافی های رمزارز دارد. این صرافی ارز دیجیتال، در ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ به خدمات دهی خود به مردم ایران پایان داد. با این وجود خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده که صرافی بایننس پس از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، به پردازش معاملات برخی مشتریان ایرانی ادامه داده است.

 رویترز به استناد مصاحبه با ۷ معامله‌گر ایرانی گفته است با توجه به بررسی انطباق ضعیف این صرافی، معامله‌گران تا شهریور سال گذشته که سخت‌گیری کنترل‌های ضد پول‌شویی افزایش یافت، به تجارت در بایننس ادامه داده‌اند.

 این در حالی است که بایننس از آذر ۱۳۹۷ و با خروج دولت آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها، معامله‌گران ساکن ایران را از حضور در پلتفرم خود منع کرد.

رویترز همچنین گفته که معامله‌گران ایرانی به ‌سادگی و با مخفی کردن آی‌پی خود از محدودیت‌های بایننس می‌گذرند.

 گفتنی است که این ادعا می‌تواند بایننس را به جمع شرکت‌های تحریمی آمریکا اضافه کند.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس نیز در واکنشی تند، ادعای رویترز را اخبار جعلی خواند و به این خبرگزاری حمله کرد. ژائو همچنین گفته که بایننس برای تأیید هویت مشتریان خود از سرویسی استفاده می‌کند که متعلق به شرکت رویترز است.

توهین چانگ پنگ ژائو به تمدن ایران

پس از ایجاد این حواشی، روز گذشته چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس در صفحه توییتری خود بنر فیلم ضد ایرانی ۳۰۰ را به اشتراک گذاشت و در مورد آن نوشت که فیلم مورد علاقه او است.

توهین نژاد پرستانه مدیرعامل بایننس به مردم ایران!

۳۰۰ یک فیلم آمریکایی در ژانر درام تاریخی حماسی به کارگردانی زک اسنایدر است که در سال ۲۰۰۶ اکران شد.

 این فیلم یک دید تخیلی از داستان نبرد ترموپیل که بین سپاه هخامنشی و شهرهای یونان رخ داد را روایت می‌کند.

منتقدان سینما این فیلم را توهین به تمدن ایرانی خواندند. آنها می‌گویند علاوه بر تحریفات تاریخی که در فیلم مشاهده می‌شود، چهره ایرانیان بی شباهت به هیولاها نیست.

خانه سینما در روزهای پایانی سال ۱۳۸۵ در نامه‌ای اقدام هالیوود در دنیای کوچک سینما را محکوم کرد. گروه فیلم و سینمای فرهنگستان هنر هم در نامه‌ای به یونسکو، تولید و پخش فیلم سیصد را «مخرب‌تر از تخریب بناها و آثار ارزشمند مرتبط با میراث تمدنی ملل و اقوام» خواند.

لازم به یاد آوری است صرافی بایننس به دنبال اتهام فروش توکن های کلاهبرداری، دستکاری بازار، ترغیب مردم به سرمایه گذاری در پروژه های اساسا کلاهبرداری تحت پیگرد قانونی دولت ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. شاید راه انداختن این بازی ها و جریان سازی برای مردم ایران راهی برای فرار از این اتهامات باشد.

پس از این توییت منزجرکننده مدیر عامل صرافی بایننس کاربران به شدت از اقدام او انتقاد کردند.

توهین نژاد پرستانه مدیرعامل بایننس به مردم ایران!

علی احمدنیا دبیر ارز دیجیتال اقتصاد آنلاین در پاسخ به توییت مدیر عامل بایننس نوشت: جناب سی.زی، تمدن و تاریخ ۲۵۰۰ ساله ایران چیزی نیست که بتوان با فیلمی پر از دروغ آن را زیر سوال برد، فیلم ۳۰۰ دروغ و چیزی شبیه شتکوین ها در دنیای رمز ارز است!  من فکر می کنم شما اهل مطالعه باشید و شت کوین ها را تبلیغ نمی‌کنید!

واکنش یکی دیگر از کاربران اینگونه بود:

توهین نژاد پرستانه مدیرعامل بایننس به مردم ایران!

لازم به یادآوری است که شبکه بلاکچین، بایننس اسمارت چین و BEP20  متعلق به این صرافی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند این شبکه ها فاقد اعتبار لازم هستند و برای نگهداری توکن خصوصا برای کاربران ایرانی اصلا گزینه مناسبی نیستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا