بورس

بورس به رنگ سبز کم رنگ

شاخص کل بورس در نیمه ابتدایی بازار امروز توانست با افزایش بیش از ۴٬۶۰۰ واحدی تا ارتفاع یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحدی افزایش پیدا کند؛ فلزات اساسی که طی یکی دو هفته گذشته یکی از عوامل اثرگذار در کاهش شاخص کل بودند،‌ امروز نقش اصلی را در صعود شاخص ایفا می کنند. فملی با ۱٬۶۷۸ واحد و فولاد با ۱٬۲۲۹ واحد بیش ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

شاخص سبز اما فشار فروش بالا

هر چند شاخص کل امروز به رنگ سبز درآمده اما در این ساعت از معاملات شاهد افزایش فشار فروش هستیم؛ به گونه ای که شاخص کل در نیم ساعت گذشته بیش از ۵۰۰ واحد عقب نشینی کرده است؛‌موضوعی که نشان می دهد فعلاً بازار توانایی برگشت پر قدرت به روند صعودی را ندارد.

ارزش معاملات خرد همچنان پایین است

در حالی که حدود دو ساعت از معاملات می گذرد، ارزش معاملات خرد حدود یک هزار میلیارد تومان بوده و به نظر می رسد امروز هم شاهد یکی از روزهای کم رونق بازار باشیم و ارزش معاملات خرد حوالی دو هزار میلیارد تومان باقی بماند. همین موضوع یکی از موانعی است که بازگشت بازار به روند صعودی را دور از انتظار می کند.

 حقیقی‌ها همچنان به سمت درب خروج می روند

در نیمه اول معاملات حقیقی های بازار در مجموع حدود ۱۱۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند تا همچنان شاهد خروج پول حقیقی باشیم.

شراز با حدود ۱۶ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد، خکرمان و فولاد هم با حدود چهار میلیارد تومان در رتبه های بعدی ورود پول حقیقی قرار دارند. در نقطه مقابل شپنا با حدود ۱۵ میلیارد تومان بیش ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد؛ شستا با ۱۰ و حق تقدم معادن با ۸ میلیارد تومان در رتبه های بعدی خروج پول حقیقی قرار دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا