ارز دیجیتال

عرضه تتر از ابتدای ماه ثابت مانده است

بر اساس داده‌های TheBlockCrypto، عرضه استیبل کوین تتر (USDT) از ابتدای ماه ژوئن تغییر نکرده است. از تاریخ ۱ ژوئن تا کنون تعداد تمام کوین‌های در گردش تتر به میزان ۶۴.۲۵ میلیارد ثابت بوده است. عدم رشد عرضه USDT نشان‌دهنده آن است که در حال حاضر در بازار رمزارزها تقاضا برای این استیبل کوین وجود ندارد و سرمایه جدیدی به بازار وارد نشده است.

میطان عرضه تتر USDT

پائولو آردوینو مدیر ارشد فناوری شرکت Tether معتقد است که ثابت ماندن عرضه تتر ناشی از کاهش چشمگیر ارزش قراردادهای آتی تسویه نشده بیت کوین در هفته‌های گذشته است. به گفته او USDT محبوب‌ترین استیبل کوین در اکثر صرافی‌های مشتقه ارزهای دیجیتال است.

از اواسط ماه می مجموع قراردادهای آتی تسویه نشده بیت کوین کاهش چشمگیری داشته است. این میزان از مجموع حدود ۲۰ میلیارد دلار قرارداد تسویه نشده در ماه می، به حدود ۱۳ میلیارد دلار در ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) کاهش داشته است.

قراردادهای تسویه نشده به ارزش قراردادهای مشتقه‌ای گفته می‌شود که تاکنون تسویه نشده‌اند. افزایش این شاخص نشان‌دهنده آن است که سرمایه جدید در حال ورود به بازار است و بالعکس.

قراردادهای تسویه نشده بیت کوین

به نظر می‌رسد روند نزولی اخیر در بازار ارزهای دیجیتال دلیل اصلی کاهش ارزش قراردادهای تسویه نشده در بازارهای آتی بیت کوین باشد. بزرگ‌ترین رمزارز بازار از قیمت ۶۴۰۰۰ دلار به قیمت کنونی ۳۴،۳۱۳ دلار سقوط کرده است.

پائولو آردوینو توضیح داد که استیبل کوین‌ها بر اساس شرایط بازار صادر می‌شوند. از این رو عرضه آنها ممکن است در زمان‌های مختلف کاهش و یا افزایش یابد.

نه تنها عرضه USDT، بلکه عرضه سایر استیبل کوین‌ها هم از ابتدای ژوئن کاهش یافته است. با توجه به نمودار اول در ابتدای پست این موضوع مشخص است.

با این حال تتر (USDT) بیشترین سهم را در بازار استیبل کوین‌ها به میزان ۶۰٪ در دست دارد. البته با افزایش سهم USDC در بازار از اواخر سال ۲۰۲۰، میزان سهم تتر کاهش یافته است. ماه گذشته ارزش تمام استیبل کوین‌های معادل دلار آمریکا برای اولین بار از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد و در زمان نگارش این خبر، حدودا معادل ۱۰۶ میلیارد دلار است.

در مقایسه با ارزهای فیات، استیبل کوین‌ها برای کاربران بازار ارزهای دیجیتال امکان مبادله سریع‌تر بین صرافی‌ها را فراهم می‌کند. در حالیکه جابجایی پول‌های فیات ممکن است تا چند روز به طول انجامد. با این حال تمام صرافی‌ها از تبدیل ارز فیات پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین راهی جز استفاده از استیبل کوین‌ها باقی نمی‌ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا