ارز دیجیتال

کدام رمزارزها را زیر نظر بگیریم؟

 سرمایه گذاران باید این سه ارز دیجیتال را زیر نظر داشته باشند، زیرا بازار همچنان در حال تکامل است. بازار ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی خود است. حتی بالغ‌ترین ارزهای دیجیتال به سرعت در حال تغییر کد، اهداف بلندمدت و رویکردهای فلسفی خود هستند. رگولاتورها در سراسر جهان در حال کشف نحوه مدیریت معاملات رمزارزها، مالکیت و مالیات هستند. در میان این آشفتگی‌ها، قیمت ارزهای دیجیتال مثل همیشه در حال نوسان است. در این میان ما سرمایه گذاران معمولی سرمان را می‌خاریم و سعی می‌کنیم کل این آشفتگی را بفهمیم.

بنابراین ساختن یک سبد سرمایه گذاری بلندمدت موفق در این بازار همیشه در حال تغییر، آسان نیست. با این حال، می‌دانیم که همیشه در انتهای هر تونل نور وجود دارد. اگر بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و ریپل (XRP) را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ زیر نظر داشته باشید، انتظار می‌رود با تصویر کامل تری از صنعت رمزارز، وارد سال ۲۰۲۳ خواهید شد.

  • اتریوم پس از ارتقاء مرج
کدام رمزارزها را زیر نظر بگیریم؟

شبکه بلاکچین اتریوم در آستانه ارتقای گسترده‌ای است. در رویدادی که به عنوان مرج (merge) شناخته می‌شود، سیستم قدیمی اثبات کار با یک سیستم اثبات سهام بهینه تر جایگزین می‌شود. این ارتقا چندین تغییر اساسی در نحوه پردازش تراکنش‌های اتریوم ایجاد می‌کند و زمینه را برای چندین ارتقاء پلتفرم در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن فراهم می‌کند. استخراج اتریوم از بین می‌رود، تراکنش‌ها سریع‌تر و ارزان‌تر می‌شوند و اکوسیستم اصلاح‌ شده اتریوم باید بتواند از چالش‌های به اصطلاح قاتلان اتریوم، مانند کاردانو و سولانا جلوگیری کند.

ارتقاء مرج باید در ماه سپتامبر انجام شود، اگرچه تاریخ دقیقی هنوز مشخص نشده است. سرمایه گذاران باید مراقب نحوه عملکرد ارتقاء پلتفرم تغییر دهنده بازی باشند. البته اولاً، تغییر واقعی باید بدون اشکال فنی اجرا شود. سپس خواهیم دید که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مبتنی بر این رمزارز چگونه به پلتفرم ارتقا یافته اتریوم نزدیک می‌شوند، در نهایت، این تغییر بدون شک در دراز مدت خبر خوبی برای اتریوم است، اما واکنش فوری بازار غیر قابل پیش‌بینی است.

ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، تخمین می‌زند که این پلتفرم پس از این ارتقاء، ۵۵ درصد کامل خواهد شد و فضای زیادی برای پیشرفت‌های آینده باقی خواهد ماند. هر اتفاقی که در ماه سپتامبر و بعد از آن بیفتد، باید سرنخ‌هایی را در مورد اینکه اتریوم در چه مرحله‌ای قرار دارد به ما بدهد. همچنین اینکه چگونه سازندگان بازار با رشد پلتفرم محاسباتی غیرمتمرکز مذکور، سازگار خواهند شد، پر اهمیت است.

  • بیت‌کوین آماده تبدیل شدن به جایگزین دیجیتالی طلا

آیا بیت‌کوین آماده تبدیل شدن به یک جایگزین دیجیتالی برای طلا است؟ اولین ارز رمزنگاری شده موجود در بازار رمزارزها٬ هنوز بعد از ۱۳ سال همچنان بزرگترین رمزارز است. با این حال، بیت‌کوین هنوز در حال یافتن جایگاه خود در اقتصاد جهانی است. بیت‌کوین سال ۲۰۲۲ را با قیمت ۴۶.۷۰۰ دلار برای هر کوین آغاز کرد. این برچسب قیمت بالا تا اواسط ماه مه تا ۱۷.۷۰۰ دلار کاهش یافت و نمودار قیمت از آن زمان به بعد همچنان متزلزل بوده است.

کدام رمزارزها را زیر نظر بگیریم؟

این نوسان و کاهش قیمت عجیب چیزی نیست که سرمایه گذاران بیت‌کوین می‌خواهند ببینند. بیت‌کوین همیشه به عنوان جایگزینی الکترونیکی برای پول نقد، ارائه عملکردهای پرداخت کارآمد و ذخیره بلندمدت قابل اعتماد ارزش در نظر گرفته شده است. ممکن است این ارز دیجیتال هنوز در مسیر رسیدن به این اهداف باشد، اما امروز کمتر کسی آن را یک دارایی امن برای حفظ ارزش می‌داند. حتی مبشر بیت‌کوین مانند مدیر عامل مایکل سیلر از مایکرواستراتژی موافق است که سیستم بیت‌کوین هنوز به پتانسیل کامل خود نرسیده است و تا زمانی که یک سیستم نظارتی محکم وجود نداشته باشد، ثبات دراز مدت رخ نخواهد داد.

بنابراین، در ادامه هنگامی که نمودار قیمت بیت‌کوین را در چند ماه آینده مشاهده بکنید٬ به صورت واقعی تر در طی چند سال آینده٬ باید آن را به عنوان یک فشارسنج از پیشرفت تلاش‌های تعیین مقررات بازار ارزهای دیجیتال در نظر بگیرید. این یک موضوع جهانی است، اما بازار آمریکا باید راه را به سمت یک دستورالعمل مفید و یک استراتژی مالیاتی معقول هدایت کند. تا زمانی که دولت و آژانس‌های حمایت کننده آن این جزئیات را بررسی کنند، بیت‌کوین بی‌ثبات خواهد بود. همانطور که سیستم نظارتی توسعه می‌یابد، مشکل در جزئیات است. مجدداً، حرکت قیمت بیت‌کوین باید به عنوان شاخصی از چگونگی انجام این تلاش‌ها باشد.

  • بررسی مسائل حقوقی ریپلکدام رمزارزها را زیر نظر بگیریم؟

مسائل حقوقی ریپل می‌تواند لحن کل بازار ارزهای دیجیتال را تعیین کند. البته، ما نمی‌توانیم شبکه ریپل و توکن XRP آن را فراموش کنیم. این بحث همراه با بررسی‌های نظارتی ذکر شده در بخش بیت‌کوین است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در دسامبر ۲۰۲۰ شکایتی را علیه ریپل تنظیم کرد و مدعی شد که برخی از مدیران آن در عرضه‌های ثبت نشده اوراق بهادار دیجیتال شرکت داشته‌اند. اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال به سرعت پشتیبانی خود را از انجام معاملات XRP حذف کردند و این چرخ‌های قانونی همچنان در حال چرخش هستند. دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک قرار است٬ در هفته آینده حکمی را صادر کند. این تصمیم پایان دادرسی نخواهد بود، اما باید راهنمایی کند که دادگاه‌ها در چند موضوع مهم به چه سمتی تکیه می‌کنند. آیا همانطور که SEC استدلال می‌کند٬ XRP ریپل یک روش تامین سرمایه است یا همانطور که ریپل ادعا می‌کند٬ فقط یک سیستم پرداخت است؟ آیا باید همه ارزهای دیجیتال را از یک دریچه دید یا قوانین تجارت و هزینه برای برخی از کوین‌های دیجیتال اساساً با سایرین متفاوت است؟

هرچه قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) در حکم خلاصه آتی بگوید، نظر حقوقی او مسیر این صنعت را در مورد قوانین تجارت ارزهای دیجیتال٬ هدایت خواهد کرد. XRP در مرکز آن مکالمه قرار دارد و امیدوار است دوباره به تجارت خود با ویژگی‌های کامل در صرافی‌های رمزنگاری آمریکا به بازگردد. به ‌علاوه، این قضاوت ممکن است٬ پایه‌های بازار ارزهای دیجیتال را با تأثیرات بدی که بر بیت‌کوین، اتریوم و بقیه رمزارزها بگذارد٬ متزلزل کند.

کدام رمزارزها را زیر نظر بگیریم؟

آینده بلندمدت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در این مدت باقی مانده از سال تقریباْ مشخص می‌شود. درس‌هایی که از تماشای ریپل، اتریوم و بیت‌کوین در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ خواهید آموخت، در سال‌ها و دهه‌های آینده به خوبی به شما کمک خواهند کرد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا