بازارهای داخلی

اعلام شماره شبا؛ شرط دریافت سود سهام عدالت

 محمد حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، با اشاره به اینکه شرکت سمات در انتهای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، سود عملکرد مربوط به سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت را برای دارندگان این سهام واریز کرده است، گفت: نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰هزار نفر از این افراد در قید حیات هستند، اما شماره شبای معتبری از آن‌ها وجود ندارد که بتوان سود را برای آنان واریز کرد. طی یک مرحله واریزی که در خرداد امسال انجام شد، حدود ۲۰۰هزار نفر از این افراد شناساسی و واریز برای آنها صورت گرفت و هم اکنون قریب به یک میلیون و ۹۰۰هزار  نفر از سهامداران  عدالت هستند که تاکنون اطلاعات معتبری از آنها نداریم.

به گفته وی، از این تعداد برخی اقدام به ارائه شماره شبای حساب بانکی کرده‌اند که امیدواریم در روز اول یا دوم مردادماه سال جاری، سود مانده آن‌ها واریز شود.

مشمولانی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، باید برای درج و ثبت شماره شبای معتبر بانکی خود به سامانه سجام یا سایت سهام عدالت به نشانی https://sahamedalat.ir مراجعه کنند تا سود سهام عدالت برای آنها واریز شود. اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری، ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند.

سهامداران می‌توانند در سامانه سجام ثبت‌نام و پس از آن احراز هویت کنند تا پس از راستی آزمایی اطلاعات، امکان واریز سود فراهم شود. مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مربوط به عملکرد سال سال ۱۳۹۸، حدود ۱۹۰هزار تومان و برای عملکرد سال ۱۳۹۹، حدود ۵۸۲ هزار تومان است.

افرادی که نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام می‌کنند، علاوه بر دریافت سود سهام عدالت از سرویس‌های متنوع و جامعی که از طریق درگاه ذینفعان بازار سرمایه برای آنها شکل می‌گیرد، می‌توانند سود و مطالبات سنواتی خود از شرکت‌های فعال در بازار سهام، سود سالانه ناشران که در سال جاری بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر اطلاعات سامانه سجام است را دریافت کنند. همچنین شرکت در مجامع الکترونیک، توثیق سهام و چندین خدمت و سرویس آنلاین دیگر را از این بستر دریافت کنند.

شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، مهم‌ترین دلایلی است که موجب پرداخت نشدن سود به حساب سهامداران شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا