سیاسی

دولت جدید آمریکا در برابر ملت ایران کرنش خواهد کرد/ همه توان خود را برای شکستن تحریم به کار می‌گیریم

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز پنج شنبه در مراسم بهره برداری از طرحهای وزارت کشور با تبریک روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و قدردانی از همه پرستاران کشور به ویژه در این شرایط کرونایی گفت: البته من در یک جلسه جداگانه روز یکشنبه از خدمات پرستاران عزیز تقدیر خواهم کرد.

رییس جمهوری با قدردانی از همه شهرداران و استانداران در سراسر کشور گفت: امروز طرح هایی با ۷ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد و خوشحالم که تا پایان دولت ان‌شالله ۱۸۰ پروژه دیگر با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

ایستادگی قهرمانانه ملی ایران، دولت آینده آمریکا را وادار به کرنش می‌کند

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه چندسال است در شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفتیم، گفت: خوشحالم که در شرایط جنگ اقتصادی تحمیلی و شرایط کرونا، با تلاش همه مردم و مسئولان امسال شاهد افتتاح‌های بسیار از جمله در این هفته هستیم و تا پایان سال همین برنامه ها را ادامه خواهیم داد.

رییس جمهوری با اشاره به توصیه روز گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت ملی و تلاش همه قوا برای حفظ این وحدت گفت: بر این تلاش و این وحدت باید افزوده شود و اگر یک روز از عمر دولت، مجلس یا دستگاه قضایی مانده باشد و در آن روز کاری انجام یا سخنی گفته شود که فاصله و شکاف بین مردم را زیاد کند، این خلاف قانون، شرع و توصیه مقام معظم رهبری است‌.

وی اضافه کرد: این وحدت ملی است که برای ما قدرت ملی می‌سازد و این قدرت ملی است که دشمن را وادار می‌کند تا در برابر حقوق مردم سر فرود بیاورد. من تردید ندارم ایستادگی قهرمانانه همه ملت ایران دولت آینده آمریکا را وادار خواهد کرد در برابر مردم ایران کرنش کنند.

رییس دولت تدبیر و امید افزود: این ایستادگی آن‌ها را وادار می‌کند تا به تعهدات خود بازگشته و تحریم‌ها شکسته شود؛ البته ما هم باید تلاش کنیم تحریم‌ها بی‌اثر یا کم اثر شود و این وظیفه اول ما است و باید تلاش کنیم تحریم ها بشکند.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند، انجام این کار یک ساعت نباید تاخیر بیفتد و دولت باید همه توان خود را برای شکستن تحریم به کار بگیرد و تاخیر یک ساعته هم برای دولت مجاز نیست واین رهنمود بسیار مهمی بود که دیروز مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند.

روحانی با بیان اینکه دولت همه تلاش و توان خود را برای شکستن تحریم به کار خواهد گرفت، اظهار کرد: به مردم اطمینان می دهم مقاومت و ایستادگی آنان، حتماً و قطعاً موجب تسلیم دشمن در برابر قدرت ملی ما خواهد شد و امیدوارم روز به روز شاهد توسعه و آبادانی بیشتر کشور بزرگ ایران در سایه هم افزایی همکاری وحدت و اتحاد ملی باشیم.

روستاهای ما متأسفانه خالی شده است

روحانی با بیان اینکه موضوع خدمات شهری بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: مخصوصاً با جمعیت زیاد شهری که ما امروز داریم این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. حدود ۷۴ درصد مردم ما در شهرها زندگی می‌کنند و روستاهای ما متأسفانه خالی شده است.

وی ادامه داد: البته یکی از تلاش‌های مهم این است که به روستاها خدمت کنیم تا آباد شوند و بتوانند این جاذبه معکوس را به وجود بیاورند تا مهاجرت از شهر به روستا صورت گیرد و این کار امکانپذیر است.

رییس جمهور متذکر شد: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم خدمات بی نظیر به روستاها در برق رسانی، گازرسانی، آب بهداشتی، جاده، بهداشت، مدارس روستایی و سایر خدماتی است که در این بخش‌ها انجام شده است اما در بخش شهرها و از آنجایی که جمعیت عظیم کشور در این بخش زندگی می‌کنند، اداره شهرها بسیار اهمیت دارد.

روحانی بیان کرد: بخشی از اداره شهرها مستقیماً به عهده دولت است. برای مثال خدمات مربوط به آب، برق، گاز، بهداشت و آموزش به صورت مستقیم از سوی دولت انجام می‌شود و دولت هم برای شهرها و هم برای روستاها در بخش‌های مذکور خدمت رسانی و به طور عادلانه تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه خدمات ویژه شهری برعهده شهرداران است، گفت: خدمات ویژه روستاها نیز برعهده دهیاران است و تلاش‌هایی در این راستا انجام می‌دهند.

رییس جمهور افزود: این خدمات به ویژه در زمینه حمل و نقل و بهداشت اهمیت زیادی دارد. همچنین گاهی اوقات حوادث غیرمترقبه ای پیش می‌آید به گونه‌ای که گاهی بارش باران مشکلاتی را در شهرها به وجود می‌آورد و اگر ما تجهیزات لازم نداشته باشیم به مشکل بر می‌خوریم. همچنین ممکن است بارش برف و آتش سوزی مشکلاتی را به وجود آورد و اگر خدمات ویژه مسئولان نباشد ممکن است کل شهر مختل شود.

 تاکید رییس جمهوری بر تسریع در حل مشکلات آبگرفتگی در اهواز

رییس جمهوری یادآور شد: در این روزها به خاطر بارندگی‌های شدید در شهر اهواز مردم به خاطر آبگرفتگی ها گرفتار شدند. من در همین جا به استاندار و شهردار اهواز و ستاد مدیریت بحران تاکید می‌کنم که همه توان خود را به کار بگیرند تا در ایام بارندگی مشکلات مردم را کاهش ‌دهند و برنامه‌ریزی دقیق و صحیح تری را در طول مدت کوتاه باقی مانده دولت برای مردم عزیز خوزستان خصوصا اهواز انجام شود

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های شهرداران در ایام کرونا گفت: بسیار خوشحالم که ما با همکاری مردم و کادر درمان و قرارگاه عملیاتی بسیج نیروی عملیاتی ما از موج سوم عبور کردیم و امیدوارم با تلاش‌های مضاعف دچار موج  زمستانی نشویم.

 ایجاد درآمد پایدار شهرداری‌ها را از اقدامات ناصحیح دور می‌کند

روحانی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در گذشته در کلان شهرها به ویژه در تهران فضا را برای اداره شهر می‌فروختند. در محله‌ای که همه خانه‌ها چند طبقه بود برجی بنا می‌شد و در واقع حقوق مردم فروخته می‌شد. اگر ما درآمد پایدار درست کنیم و دولت همه توان خود در حمل و نقل در سایر مسائل شهری مورد نیاز به کار گیرد ما می‌توانیم از این گونه اقدامات ناصحیح فاصله بگیریم و امروز این قدم هابرداشته شده است.

رییس جمهور با تشکر از شهرداران اظهار کرد: سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی مصوب شده و روی این سند زحمات زیادی کشیده شده است. در این دولت در شورای انقلاب فرهنگی جلساتی برای این کار گذاشته شد طبق این سند  عمل شود.

وی با بیان اینکه زیبایی شهرهای ما مخصوصاً شهرهای تاریخی برای ما مهم است، گفت: وقتی ما بر زیبایی شهرها اضافه می‌کنیم که ساختمان‌ها در چارچوب اصول هویت شهری و تاریخی آن شهر باشد برای گردشگری داخلی و خارجی آن شهر جاذبه درست می‌کند و این می‌تواند موجب آبادانی شهرهای مهم ما شود که وزارت کشور و شهرداری‌های به این مساله توجه خواهند کرد.

روحانی ترافیک و آلودگی هوا را دو مسئله بسیار مهم شهرهای بزرگ کشور عنوان کرد و گفت: دولت اقدامات بسیار مهمی در این زمینه انجام داده است. زباله سوزها از مواردی است که برای حفظ محیط زیست و جلوگیری آلودگی هوا انجام می‌شود. در این زمینه اقداماتی انجام شده که تولید گاز را توسعه بدهیم و سوخت نیروگاه‌ها از گاز تامین شود و آلودگی‌ها کاهش پیداکند.

وی افزود: علاوه بر این کیفیت بنزین و گازوییل در مسیر یورو ۴ و یورو ۵ قرار گرفتند که این هم می‌تواند به جلوگیری از آلودگی هوا کمک کند. در این زمینه هم دولت و هم شهرداری ها باید تلاش می‌کنند تا ما بتوانیم این مشکلات را در کلان‌شهرها حل ‌کنیم.

رییس جمهوری با تاکید لبر لزوم توسعه شهرک‌ها در اطراف کلانشهرها گفت: باید شهرک‌های اطراف شهرها را توسعه دهیم و  این شهرک‌ها باقطار حومه به شهر متصل شوند که فرد ظرف ۲۰ دقیقه به کار خود برسد ما در این زمینه باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را انجام بدهیم تا از مشکل فاصله بگیریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا