ارز دیجیتال

مدیر عامل پی‌پال: بیت کوین سلاح اقتصادی چینی‌ها علیه آمریکا است!

پیتر تیل (Peter Thiel) مدیر عامل شرکت پرداخت اینترنتی پی‌پال که از طرفداران ارز دیجیتال بیت کوین است، معتقد است چینی‌ها می‌توانند با استفاده از آن قدرت دلار آمریکا را زیر سوال ببرند. او در یک کنفرانس مجازی اذعان داشت چینی‌ها می‌توانند از بیت کوین به عنوان یک سلاح برای مبارزه اقتصادی علیه آمریکا استفاده کنند.

او در این مراسم که توسط بنیاد ریچارد نکسون برگزار شده بود گفت:

با اینکه خود من ماکسیمالیست بیت کوین و ارز دیجیتال هستم، اما در این برحه به این فکر می‌کنم چین می‌تواند از بیت کوین به عنوان یک سلاح در برابر اقتصاد آمریکا استفاده کند.

بیت کوین و تمام دنیا علیه اقتصاد آمریکا

پیتر تیل توضیح داد که بیت کوین ایده اصلی ارز فیات را هدف قرار داده است و به طرز عجیبی برای دلار آمریکا خطرناک است. او به مقامات آمریکایی توصیه کرد که به هنگام بررسی دورنمای جغرافیای سیاسی، توسعه‌های مرتبط با Bitcoin را جدی بگیرند.

در این میان تنها به هولدرهای بیت کوین که به عنوان یک سلاح چینی معرفی شده‌اند توهین نشده است. به نقل از مدیر عامل پی‌پال وجود یورو خود یک تهدید دیگر چینی برای تخریب قدرت آمریکا به حساب می‌آید. پیتر تیل عنوان کرد:

از نظر چینی‌ها، آمریکا نباید این اندوخته ارزی را در اختیار داشته باشد، زیرا این موضوع به ما در مسائلی مانند زنجیره تامین نفت قدرت می‌دهد. آنها نمی‌خواهند که رنمینبی به یک اندوخته ارزی تبدیل شود زیرا شما باید حساب سرمایه خود را باز کنید و کارهایی را انجام دهید که آنها نمی‌خواهند. به نظر من یورو هم به نحوی جزئی از سلاح چینی‌ها علیه دلار است.

پیتر تیل گفت ارز دیجیتال بانک مرکزی چین را نمی‌توان با کریپتو کارنسی‌ها مقایسه کرد و آن را وسیله‌ای وابسته به حکومت دیکتاتوری نامید.

مسابقه تکنولوژی جهانی

سخنان تیل با وطن‌پرستی او به هنگام حمله به چین تطابق چندانی نداشت. کشورهای مختلفی در حال توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CDBC) هستند. حتی آمریکا نیز در حال توسعه دلار دیجیتالی است که از بسیاری جهات به پول چینی شبیه است.

پیتر تیل مدیر عامل پی‌پال نگران خلاقیت چینی‌ها نیست بلکه او از کپی کردن آنها ابراز نگرانی می‌کند. او در پاسخ به مایکل پمپئو گفت که چین در زمینه بلاکچین دستاورد چشمگیری نداشته است. با این حال اگر چین به سطحی از برابری در این زمینه برسد، دولت آمریکا قدرت ژئوپولیتیک خود را از دست خواهد داد.

تیل از اینکه سیلیکون ولی، کشور چین را به عنوان رقیب در نظر نگرفته است ابراز تاسف کرد. او اپل را به دلیل هم‌افزایی واقعی با چین، به عنوان یک شرکت با مشکلات ساختاری معرفی کرد. او به دلایل مشابه از گوگل و فیس‌بوک نیز نام برد.

شرکت پی‌پال نقش اساسی در روند صعودی اخیر بیت کوین ایفا کرد و باعث شد تا ارزهای دیجیتال پذیرش بیشتری در جامعه داشته باشد.

نمودار قیمت بیت کوین قبل و بعد از ورود پی‌پال

به تازگی پی‌پال سرویس خرید، نگهداری و پردازش پرداخت‌های ارز دیجیتال را برای شهروندان آمریکایی فراهم آورده است. همچنین قرار است در سال جاری این سرویس‌ها را در کشورهای دیگر نیز عرضه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا