ارز دیجیتال

شرایط بنیادین مانا هنوز قوی است؟

دیسنترالند از دو توکن MANA و LAND استفاده می‌کند. هر بار که شخصی یک NFT خریداری می‌کند، درصدی از توکن‌ها سوزانده می‌شود. NFT‌ها می‌توانند زمین مجازی، لباس دیجیتال برای آواتار شما باشند، همچنین تاسیسات تعاملی فروخته شده به عنوان NFT هستند. علاوه بر سوزاندن یا خرج کردن MANA در ازای LAND، کاربران می‌توانند MANA را با سایر کاربران در ازای کالاها و خدمات میزبانی شده در دیسنترالند معامله کنند.

کاربران قطعاتی از زمین را در دنیای مجازی دیسنترالند خریداری می‌کنند که بعداً می‌توانند از آن استفاده کنند، بر روی آن بسازند و کسب درآمد کنند. این پلتفرم در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و در فوریه ۲۰۲۰ به در اختیار عموم قرار گرفت. از آن زمان، کاربران طیف گسترده‌ای از تجربیات را در بسته‌های LAND خود از جمله؛ بازی‌های تعاملی، صحنه‌های سه بعدی گسترده و تجربیات تعاملی مختلف دیگر ایجاد کرده‌اند. دیسنترالند یک دنیای مجازی نسل بعدی است.

مانا زمانی ترند بود

شرایط بنیادین مانا هنوز قوی است؟

در اوج روند صعودی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱، MANA و دیسنترالند با اعلام تغییر برند فیس‌بوک به متا و توجه ناگهانی به پلتفرم‌های متاورس مورد توجه قرار گرفتند. در۲۰ اکتبر ۲۰۲۱، قیمت توکنMANA  0.77 دلار بود. تا ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱، به ۵.۸۵ دلار رسید و افزایش چشمگیر بیش از ۶۵۹٪ در کمتر از یک ماه تجربه کرد. مهمتر از همه، توسعه دیسنترالند و هیاهو در اطراف متاورس (که فروکش نکرده است) دستاوردهایی را به همراه داشت که امروز نیز معتبر هستند. علاوه بر این، مشارکت یک رهبر در بازی‌های بلاکچین و فضای NFT در برندهای آنیموکا (Animoca) وزن و چشم‌اندازی جدی به تیم اضافه می‌کند.

آیا MANA می‌تواند به بالاترین حد خود یعنی ۵.۸۵ دلار و بالاتر برگردد؟

در سال ۲۰۱۵، گروهی این سوالات را مطرح کردند، چه اتفاقی می‌افتد وقتی یک نهاد واحد آینده واقعیت مجازی را کنترل کند؟ آیا یک دروازه بان متمرکز نیاز است که قیمت‌ها را دیکته کند، مالیات بگیرد، کاربران را سانسور کند، محتوا را مدیریت کند و از داده‌های ما درآمدزایی کند؟ از آن پس، دیسنترالند توسط آری میلیچ (Ari Meilich) و استبان اوردانو (Esteban Ordano) متولد و ایجاد شد و اکنون توسط بنیاد غیرانتفاعی دیسنترالند نظارت می‌شود. علاوه بر این، به عنوان یک پلتفرم دنیای مجازی با فناوری بلاکچین، تیم واقعی دیسنترالند بازیکنان و سازندگان هستند.

شرکای قابل توجه

شرایط بنیادین مانا هنوز قوی است؟

در اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲، برندهای قابل توجهی در دیسنترالند ظاهر شدند یا زمین‌هایی را در آن خریداری کردند. از جمله؛ سامسونگ، آدیداس، آتاری، پرایس واترهاوس کوپرز، میلر لایت و خانه حراج مشهور جهان ساتبی که اولین حراج متاورس خود را در دسنترلند برگزار کرد، جزء این دسته برندها بودند. در مارس ۲۰۲۲، دیسنترالند میزبان هفته مد متاورس بود که در آن برندهای مد بزرگ از جمله؛ دولچه گابانا (Dolce & Gabbana)، تامی هیلفیگر (Tommy Hilfiger)، الی صعب (Elie Saab)، نیکلاس کرکوود (Nicholas Kirkwood)، پری الیس (Perry Ellis)، Imitation of Christ و استه لودر (Estée Lauder) ظاهر شدند. علاوه بر این، هنرمندان موسیقی از جمله؛ ددماوس (Deadmau5)، پاریس هیلتون و گرایمز (Grimes) کنسرت‌هایی را بر روی این پلتفرم برگزار کردند و بیش از ۸۰ هنرمند در جشنواره متاورس در اکتبر ۲۰۲۱ اجرا داشتند.

نقشه راه دیسنترالند

شرایط بنیادین مانا هنوز قوی است؟
  • راه اندازی شرکت: ۱۵ می‌۲۰۱۲
  • راه اندازی توکن مانا: ۲۸ اکتبر ۲۰۱۷
  • اولین حراج LAND: دسامبر ۲۰۱۷
  • عرضه به بازار دیسنترالند: مارس ۲۰۱۸
  • راه اندازی نسخه بتا: فوریه ۲۰۱۹
  • راه اندازی عمومی: فوریه ۲۰۲۰

آمار قیمت‌های مانا

  • قیمت امروز مانا: ۰.۸۲ دلار
  • رتبه ارزش بازار: ۳۸
  • بالاترین تاریخ: ۵.۸۵ دلار در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱
  • پایین ترین زمان: ۰.۰۰۹ دلار در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷

سرمایه‌گذارهای مانا

دیسنترالند در مجموع ۲۵.۵ میلیون دلار در چهار دور مالی جمع آوری کرده است و به طور کلی توسط ده سرمایه گذار از جمله؛ برندهای انیموکا (Animoca)، Broslyn Capital و  دیجیتال کارنسی گروپ تامین مالی می‌شود. برندهای انیموکا پیشرو در سرگرمی‌های دیجیتال، بلاکچین و بازی‌گونه‌سازی (gamification) است که در تلاش است تا حقوق مالکیت دیجیتالی را پیش ببرد و به ایجاد متاورس باز کمک کند.

شرایط بنیادین مانا هنوز قوی است؟

همچنین با سبد رو به رشد بیش از ۳۴۰ سرمایه گذاری، از جمله؛ Colossal، Axie Infinity، OpenSea، Dapper Labs (NBA Top Shot)، Yield Guild Games، Harmony، Alien Worlds، Star Atlas و …، مشارکت آنها با دیسنترالند مثبت است.

خدمات فروش NFT

دیسنترالند قبلاً با فروش زمین‌های مجازی به عموم، فضایی را در فرا جهان حک کرده است و خریداران بسیار بزرگی را به خود جذب کرده است. به عنوان مثال، JPMorgan، بزرگترین بانک در ایالات متحده، سالنی در دیسنترالند به نام Onyx Lounge ایجاد کرد و آن را به اولین وام دهنده تبدیل کرد که وارد متاورس شد. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند آیتم‌های NFT درون بازی با ارزش کمتری را در بازار دیسنترالند ایجاد و بفروشند. گران ترین فروش زمین در ۳۰ روز گذشته ۸۶.۸۰۰ مانا یا حدود ۸۰.۰۰۰ دلار بوده است. 

شرایط بنیادین مانا هنوز قوی است؟

آخرین تحولات

اگر بیش از ۱۰۰ مقاله که اخبار و اتفاقات مربوط به دیسنترالند را در وبلاگ DappRadar پوشش می‌دهند، مرور کنید. متوجه خواهید شد که آخرین تحولات به شرح زیر است:

نوامبر ۲۰۲۱، املاک مجازی در دیسنترالند به قیمت ۲.۴۲ میلیون دلار فروخته شد.

فوریه ۲۰۲۲، Vice Media Group مقر اصلی خود را در دیسنترالند رونمایی کرد. همچنین متاورس لند (Metaverse Land) در دیسنترالند از Bored Apes در میزان فروش جلو زد و سامسونگ از گوشی جدید Galaxy S22 در دیسنترالند رونمایی کرد.

ژوئن ۲۰۲۲، فیلم ماشین بی نهایت (The Infinite Machine) با حمایت مالی NFT در دیسنترالند نمایش داده شد.

شرایط بنیادین مانا هنوز قوی است؟

اکنون با توکن‌های MANA خود چه کار کنم؟

بازیکنان برای شرکت در نسخه بازی بلاکچینی، تجارت دارایی‌ها در بازار و خرید NFT های زمین که قطعه زمین‌های دیجیتالی در بازی هستند، به توکن‌های MANA نیاز دارند. MANA را می‌توان در برخی از پلتفرم‌های صرافی متمرکز قرار داد. اگر مشکلی برای قفل کردن توکن‌ها ندارید، می‌توانید MANA را برای دوره‌های ثابت بین سه تا شش ماه قرض دهید و سالانه حدود ۲ درصد درآمد داشته باشید.

کلام آخر

دیسنترالند در سال گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در ارزش بود، با این حال، این رشدها ممکن است تمام نشده باشد. اما دلیلش این است که دیسنترالند و مفهوم متاورس هنوز در مراحل اولیه داستان رشد خود هستند. بنابراین، نیاز است مانند هر سرمایه‌گذاری بلندمدت دیگری درباره MANA تحقیق کنید، به این نگاه کنید که آیا فکر می‌کنید افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند؟ آیا مدیریت آن را درک می‌کنید؟ و چگونه آن را در مقابل دیگر پلتفرم‌های دنیای مجازی قرار قیاس می‌کنید؟

شرایط بنیادین مانا هنوز قوی است؟

شاید هیجان انگیزترین جنبه دیسنترالند این باشد که بازیکنان و سرمایه گذاران به طور یکسان می‌توانند املاک مجازی خریداری کنند. مانند املاک و مستغلات معمولی، برخی از زمین‌ها بسیار ارزشمندتر از سایرین هستند و هر کدام دارای مزایا و معایب هستند. به طور خلاصه، دیسنترالند یک بازی متاورس جامد است که بیش از پنج سال کار سخت در اساس توسعه‌ی آن بوده است. مشارکت قوی با برندهای دنیای واقعی و سرمایه گذاری قابل توجه شرکت پیشرو برندهای انیموکا باعث می‌شود که در حال حاضر دیسنترالند به عنوان یک بازیگر اساسی در این صنعت شناسایی شود.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا