ارز دیجیتال

روش های نگهداری ایمن NFT

 به طور کلی می‌توانید NFT های خود را در تعدادی کیف پول رمزنگاری شده و مطمئن ذخیره کنید. در ادامه سه راه اصلی را بررسی خواهیم کرد که می‌توانید NFT های خود را در برابر هکرها ایمن نگه دارید.

۱- استفاده از کیف پول سخت افزاری یا ذخیره سازی سرد

کیف پول‌های سخت‌افزاری ذخیره‌سازی سرد، دستگاه‌های فیزیکی مانند USB هستند که به شما امکان می‌دهند NFT‌ های خود را آفلاین نگه دارید. تا زمانی که یک هکر یا کلاهبردار آن دستگاه فیزیکی را نداشته باشد، نمی‌تواند به دارایی‌های دیجیتال یا کلیدهای خصوصی شما دسترسی داشته باشد. به همین دلیل است که کیف پول‌های سخت افزاری امن ترین راه برای ذخیره NFT هستند. کیف پول‌های ذخیره‌سازی سرد، انتخاب خوبی برای کسانی هستند که قصد دارند NFT خود را برای مدت طولانی نگه دارند یا NFT‌های با ارزش زیادی دارند.

روش های نگهداری ایمن NFT

کیف پول‌های سخت افزاری محبوب لجر و Trezor را می‌توان برای ذخیره NFT به صورت آفلاین استفاده کرد. توجه به این نکته مهم است که از خرید کیف پول سخت‌افزاری از نمایندگی‌های شخص ثالث یا کیف پولی که قبلاً متعلق به آنها بوده است، خودداری کنید. ممکن است کیف پولی بخرید که قبلاً به خطر افتاده است.

۲- استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری

متامسک، بهترین کیف پول نرم افزاری برای ذخیره NFT ها است. کیف پول‌های نرم افزاری برای کسانی که به طور منظم NFT خرید و فروش می‌کنند، ضروری است. برای آسان‌تر و سریع‌تر کردن معاملات در برخی بازارها، ممکن است به یک کیف پول نرم‌افزاری نیاز داشته باشید. کیف پول‌های نرم افزاری که به آن‌ها هات کیف یا کیف پول آنلاین نیز گفته می‌شود، در قالب‌های مختلفی از جمله دسکتاپ، موبایل و مرورگر موجود هستند. علاوه بر متامسک، تراست ولت، اتمیک ولت، اکسودوس و … همگی کیف پول‌های نرم افزاری مفید و کاربردی هستند. در واقع کار با کیف پول‌های نرم‌افزاری ممکن است راحت‌تر باشد، اما از آنجایی که کلیدهای خصوصی به‌صورت آنلاین ارسال می‌شوند، می‌توانند در برابر هکرها نیز حساس‌تر باشند.

۳-سیستم پرونده بین سیاره‌ای

روش های نگهداری ایمن NFT

سیستم پرونده بین سیاره‌ای IPFS (InterPlanetary File System)، یک پروتکل و شبکه همتا به همتا برای ذخیره سازی و به اشتراک گذاری داده‌ها در یک سیستم فایل توزیع شده ‌است. IPFS از آدرس دهی محتوا برای شناسایی منحصر به فرد هر فایل در یک فضای نام جهانی که همه دستگاه‌های محاسباتی را به هم متصل می‌کند، استفاده می‌کند. در واقع سیستم پرونده بین سیاره‌ای که غیرمتمرکز است، به شما امکان می‌دهد NFT های خود را به صورت آفلاین ذخیره کنید و هکرها نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

از آنجایی که IPFS از یک سیستم آدرس دهی مبتنی بر محتوا به جای سیستم مبتنی بر مکان سنتی استفاده می‌کند. این بدان معنی است که هر بار که محتوا را به IPFS اضافه می‌کنید، یک شناسه محتوای منحصر به فرد (CID) به آن داده می‌شود که نسبت به URLهای استاندارد کمتر در معرض هک است. هش‌های CID در رایانه شما ذخیره می‌شوند و در صورت هر گونه تلاشی توسط یک هکر، به شما هشدار داده می‌شود. اگر علاقه مند به استفاده از IPFS هستید، پیناتا (Pinata) را بررسی کنید، پیناتا یکی از پرکاربردترین و سریع ترین IPFS ها برای ذخیره NFT است و به شدت در حال رشد.

روش های نگهداری ایمن NFT

از ایمنی NFT ها مطمئن شوید

صرف نظر از سیستم ذخیره سازی NFT که برای ایمن نگه داشتن NFT های خود استفاده می‌کنید، باید از بهترین روش‌ها پیروی کنید تا اطمینان حاصل کنید که دارایی‌های NFT شما همیشه محافظت می‌شود. برای این کار، شما می‌توانید ترافیک خود را با یک شبکه شخصی مجازی (VPN) ناشناس، ایمن کنید. ExpressVPN محبوب ترین VPN برای NFT ها است.

  • روی پیوندهای مشکوک یا فیشینگ کلیک نکنید. این مورد می‌تواند شما را به یک سایت فیشینگ یا بدافزار هدایت کند.
  • همچنین عبارت seed و اعتبارنامه ورود شما نباید با هیچ شخص یا سایت دیگری به اشتراک گذاشته شود.
  • قبل از سرمایه گذاری در پروژه‌های مرتبط با NFT مطمئن شوید که تکالیف و بررسی‌های خود را انجام داده‌اید. قبل از سرمایه گذاری، حتما پیشینه و مشخصات بنیانگذاران را بررسی کنید.
  • فقط از صرافی‌های معتبر NFT و یک کیف پول دیجیتال امن استفاده کنید.
  • استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای، راهی برای افزایش امنیت کیف پول رمزنگاری شماست.
روش های نگهداری ایمن NFT

با توجه به اثر بخشی چندین VPN در محافظت از دارایی‌های NFT، در ادامه لیستی از بهترین VPN ها، برای استفاده در خرید و فروش NFT ها آمده است.

۱. ExpressVPN، با ویژگی‌های امنیتی قوی و سرعت بالا، آن را به بهترین VPN برای ایمن سازی دارایی‌های NFT شما تبدیل می‌کند. بهترین سرورهای مبهم وRAM ExpressVPN در پنهان کردن ترافیک شما و محافظت از حریم خصوصی شما بسیار عالی است. حتی اگر اتصال اینترنت شما به طور تصادفی قطع شود، می‌توانید برای مخفی کردن اطلاعات خود، از کلید کشتار (Kill Switch) و محافظت از فاش شدن ExpressVPN استفاده کنید. این VPN برای ایجاد و آپلود NFT عالی است.

۲. NordVPN، گزینه مقرون به صرفه تر را نسبت ExpressVPN در مورد محافظت از NFT ها ارائه می‌دهد. اگر بودجه کافی برای استفاده از ExpressVPN ندارید، NordVPN را انتخاب کنید. اگرچه ارزان‌تر است، اما ویژگی‌های امنیتی بیشتری را فراهم می‌کند. ویژگی‌های دوگانه این VPN، دیدن ترافیک شما را برای چشمان کنجکاو سخت‌تر می‌کند و صفحه‌های محافظت آن از تهدید شما در مقابل وب‌سایت‌های مخرب هشدار می‌دهند.

روش های نگهداری ایمن NFT

۳. CyberGhost، یک VPN کاربری و آسان برای استفاده است که دارای شبکه سرور گسترده‌ای است که از NFT ها محافظت می‌کند. CyberGhost، یکی از بهترین VPN ها برای مبتدیان است، همچنین نسخه‌های پیشرفته‌ای را برای کسانی که از سرهم بندی کردن لذت می‌برند، ارائه می‌دهد. رابط کاربری آن برای استفاده آسان، بصری و جذاب است. این VPN همچنین بیش از ۷.۹۰۰ سرور در ۹۱ کشور جهان دارد.

کلام آخر

به طور کلی، اگر می‌خواهید از دارایی‌های دیجیتال ارزشمند خود محافظت کنید، کیف پول‌های رمزنگاری ایمن ضروری هستند. اگر مرتب معامله می‌کنید، کیف پول‌های نرم افزاری بهترین انتخاب هستند. اما برای بیشترین امنیت و ذخیره سازی طولانی مدت NFT ها، کیف پول سخت افزاری بهترین انتخاب است. برای ایمن نگهداری NFTها، چند نکته کلیدی وجود دارند که باید در نظر داشته باشید:

  1. هکرها به دنبال راه‌هایی برای سرقت NFT ها با استفاده از خود NFT هستند.
  2. بهترین راه برای ذخیره NFT ها از طریق کیف پول سخت افزاری است، زیرا آفلاین است. همچنین می‌توانید از IPFS یا کیف پول نرم افزاری استفاده کنید.
  3. از یک VPN قوی یا یک آنتی ویروس برای ایمن سازی دارایی‌های NFT خود استفاده کنید.
روش های نگهداری ایمن NFT

۴-قبل از سرمایه گذاری در پروژه‌های مرتبط با NFT، انجام تحقیقات کامل بسیار مهم است.

برای مطالعه بخش قبلی این مقاله کلیک کنید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا