تکنولوژی

اسپیس ایکس از نسل دوم دیش استارلینک با طراحی جدید رونمایی کرد

نسل دوم دیش اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس، شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک معرفی شد. دیش جدید استارلینک با طراحی چهارگوش، نسبت به نسل اولش ابعاد نسبتا کوچکتری دارد و همچنین وزنش کمتر است.

طراحی این دیش جدید برای اولین بار چهارشنبه شب در وب‌سایت استارلینک و همزمان با صدور تاییدیه FFC برای اسپیس ایکس، به نمایش گذاشته شد. شرکت تحت مدیریت ماسک اکنون آماده ارسال دیش‌های ارتقا یافته به مشتریان مشتاقی است که همچنان منتظر امتحان سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس هستند. در ماه سپتامبر عنوان شده بود که اسپیس ایکس در حال آماده شدن برای افزایش تولید دیش‌های خود با یک مدل جدید است که در پاییز عرضه می‌شود و ظاهرا اکنون زمان آن رسیده است.


طبق صفحه پشتیبانی استارلینک، طراحی این دیش به صورت چهارگوش است که منجر به کمی کاهش ابعادش نسبت به نسل اول با طراحی دایره‌ای شده است. همچنین وزن آن حدود ۴ کیلوگرم است که در مقایسه با نسخه قبلی با وزن ۷.۲ کیلوگرمی، کاهش وزن را تجربه کرده است.

دیش جدید همچنین از یک روتر ۳x۳ مایمو چند خروجی بهره می‌برد، بنابراین می‌تواند به صورت همزمان داده‌ها را بدون هیچ تداخلی از طریق سه جریان پهنای باند به سه دستگاه انتقال دهد. دیش جدید در این زمینه نیز نسبت به نسل قبل خود که از روتر ۲x۲ بهره می‌برد، پیشرفت کرده است.

نوشته های مشابه

سایر پیشرفت‌های این دیش شامل ضد آب بودن مودم وای‌فای و همچنین مقاومت زیاد آن در برابر شرایط آب و هوایی مختلف می‌شود، به طوری که در دمای بین منفی ۲۲ تا ۱۲۲ درجه فارنهایت در خارج از خانه می‌تواند کار کند. در مقابل مودم نسل اول این دیش به نحوی طراحی شده که در فضای داخلی با دما بین ۳۲ تا ۸۶ درجه فارنهایت کار می‌کند. باید به این نکته اشاره کنیم که هردو دیش ضد آب هستند و در دمای منفی ۲۲ تا ۱۲۲ درجه فارنهایت کار می‌کنند.

با وجود چنین پیشرفت‌هایی، یکی از مشکلات دیش نسل دوم، عدم پشتیبانی از پورت اترنت داخلی است که می‌توان آن را در نسخه اصلی پیدا کرد. در عوض، استارلینک از طریق فروشگاه آنلاین خود یک آداپتور اترنت برای دیش خود می‌فروشد.

اسپیس ایکس قبلا توضیح داده بود که قادر به تولید حدود پنج هزار دیش نسل اول استارلینک در هفته است. با وجود این مدل جدید، انتظار می‌رود که تولید این شرکت چندین برابر در هفته افزایش یابد، هرچند کمبود تراشه هم اکنون عرضه برخی محصولات را به تاخیر انداخته است.

در نهایت باید عنوان کرد که قیمت این دیش نسبت به نسل قبلی خود تغییری نکرده است. طبق سایت استارلینک، قیمت نسل دوم دیش این شرکت همچنان ۴۹۹ دلار است و برای دریافت سرویس اینترنت ماهواره‌ای نیز باید ۹۹ دلار در ماه هزینه پرداخت کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا