بازارهای داخلی

«ومعادن» پرچمدار اجرای ۴۸ پروژه‌ پیشران

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، با اشاره به این که طرح افزایش ظرفیت ۳۶۶ مگاواتی نیروگاه سمنان اولین پروژه از پروژه‌های ۴۸گانه پیشرانان پیشرفت ایران است که سنکرون شده، بیان کرد: سرعت اجرای این پروژه که سنکرون واحد اول آن حدودا ۵.۵ ماه طول کشید در نوع خود رکوردشکنی بی‌سابقه‌ای را در این صنعت رقم زد. با این افزایش، ظرفیت اسمی نیروگاه سمنان به ۷۳۲ مگاوات رسید.

سعدمحمدی افزود: هلدینگ «ومعادن» در راستای توسعه زیرساخت‌های صنعت و تامین انرژی مورد نیاز واحدهای تولیدی زیرمجموعه، این پروژه را با استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی به سرانجام رساند.

محمدزمان جلویان، مدیرعامل هلدینگ پویاانرژی نیز با بیان اینکه یک نیروگاه گازی به طور متوسط در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۸ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: «تامین مالی» به موقع از سوی سهامدار عمده، یعنی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین دلیل اجرای این طرح ظرف مدت پنج ماه دانست؛ همچنین آمادگی بستر و تجهیزات جانبی (BOP) و نیز تلاش شبانه‌روزی همکارانمان از دیگر دلایل آن است.

یادآور می‌شود که هشت پروژه از ۴۸ پروژه پیشران اقتصادی کشور، تحت راهبری و مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است. شرکت پویاانرژی که ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است، طی تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت صمت، نیرو و شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی برای افزایش ظرفیت ده هزار و ۵۰۰ مگاواتی برق منعقد شد، پروژه پیشران افزایش ظرفیت ۳۶۶ مگاواتی نیروگاه سمنان را کلید زد و واحد اول این پروژه طی حدوداً پنج ماه به شبکه سراسری برق متصل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا