ارز دیجیتال

کدام رمزارزها را در هفته جاری باید زیر نظر داشت؟

در هفته ای که گذشت، بیت کوین (BTC) شاهد بهبودی اندکی بود،اما برخی آلتکوین ها در هفته گذشته به شدت افزایش یافته اند.

این نشان می دهد که سرمایه گذاران از کاهش شدید قیمت برای انباشت آلت کوین ها در سطوح پایین تر استفاده می کنند.

کدام رمزارزها را در هفته جاری باید زیر نظر داشت؟

سرمایه گذاران کوچکتر از کاهش بیت کوین نهایت استفاده را بردند. داده‌های گلسنود نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های کیف پول بیت‌کوین که بیش از یک بیت‌کوین دارند، بین ۱۵ ژوئن تا ۲۵ ژوئن ۸۷۳ مورد افزایش یافته است.

آیا بهبودی بیت کوین و آلت کوین ها می توانند ادامه دار باشند؟

در اینجا میخواهیم، وضعیت تکنیکالی ۵ ارز دیجیتال برتری که میتوانند در این هفته رشد بیشتری داشته باشند، را بررسی کنیم.

بیت کوین

همانطور که از کندل روز گذشته یعنی ۲۶ ژوئن مشاهده می شود، بیت کوین با مقاومت سخت نزدیک به ۲۲۰۰۰ دلار روبرو است. این نشان می دهد که خرس ها حاضر نیستند از موضع خود کوتاه بیایند و در هر بهبودی قیمت می فروشند.

کدام رمزارزها را در هفته جاری باید زیر نظر داشت؟

نمودار روزانه BTC/USDT

خرس ها تلاش میکنند تا قیمت را به سمت حمایت حیاتی ۲۰۰۰۰ دلار برسانند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا جهش از آن نشان می دهد که گاوها در تلاش برای تشکیل یک سطح حمایتی بالاتر هستند.

در صورت شکست میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۳,۱۵۵ دلار) بیت کوین می تواند تغییر روند بالقوه ای داشته باشد. روند صعودی سپس سعی خواهد کرد قیمت را به سمت میانگین متحرک ۵۰ روزه (۲۷۴۲۴ دلار) هدایت کند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۲۰۰۰۰ دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان کنترل بازار را در دست دارند. سپس فروشندگان سعی خواهند کرد بیت کوین را به سطح حیاتی ۱۷۶۲۲ دلار برسانند.

کدام رمزارزها را در هفته جاری باید زیر نظر داشت؟

نمودار ۴ ساعته BTC/USDT

در نمودار ۴ ساعته بیت کوین، اگر روند صعودی در رساندن قیمت به سطح ۳۸.۲% فیبوناچی اصلاحی یعنی سطح ۲۳۰۲۴ دلار ناتوان بمانند، نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است. میانگین‌های متحرک اکنون صاف شده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) درست بالاتر از نقطه میانی است، که نشان‌دهنده یک بهبودی کوتاه‌مدت است.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک سقوط کند، بیت کوین ممکن است تا ۲۰۰۰۰ دلار کاهش یابد. شکست این حمایت می تواند نشانه ضعف باشد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در هر کاهش قیمتی هستند. آنها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۲۳۰۲۴ دلار برسانند. در صورت عبور از این سطح، توقف بعدی می تواند سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی باشد، یعنی ۲۴۶۹۳ دلار.

یونی سواپ

یونی سواپ از ۳.۳۳ دلار در ۱۸ ژوئن،رشد خوبی کرد و به مقاومت محکم ۶.۰۸ دلار رسید. فروشندگان به شدت از آن سطح دفاع می کنند، اما یک نکته مثبت این است که گاوها هنوز زمین بازی را رها نکرده اند.

کدام رمزارزها را در هفته جاری باید زیر نظر داشت؟

نمودار روزانه UNI/USDT

همان طور که در نمودار مشخص است،میانگین های متحرک در حال قطع کردن یکدیگر هستند که نشانه صعودی است، RSI در منطقه مثبت قرار دارد، که نشان می دهد یونی سواپ همچنان صعودی است.

اگر خریداران قیمت را به بالای ۶.۰۸ دلار برسانند، شتاب صعودی می‌تواند افزایش یابد و یونی سواپ میتواند تا ۸ دلار هم افزایش یابد.

 این سطح می تواند دوباره به عنوان یک مانع سخت عمل کند، اما اگر گاوها بر آن غلبه کنند، توقف بعدی می تواند ۱۰ دلار باشد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴.۹۰ دلار) برسد، نشان می دهد که روند همچنان نزولی باقی می ماند و معامله گران نزدیک به سطوح مقاومتی می فروشند. سپس قیمت می تواند تا ۴ دلار کاهش یابد.

کدام رمزارزها را در هفته جاری باید زیر نظر داشت؟

نمودار ۴ ساعته UNI/USDT

در تایم ۴ ساعته،خرس‌ها تلاش می‌کنند تا بهبودی قیمت را نزدیک به مقاومت ۶.۰۸ دلار متوقف کنند، اما میانگین‌های متحرک رو به افزایش، در نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که گاوها در کوتاه‌مدت دست بالا را خواهند داشت.

اگر بازگشت مجدد از میانگین متحرک ۲۰ حفظ شود، می تواند احتمال شکست ۶.۰۸ دلار را افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، یونی سواپ می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا ۶.۶۶ دلار و سپس به ۷.۳۴ دلار صعود کند.

احتمال دیگر این است که یونی سواپ پایین آمده و میانگین متحرک ۲۰ را بشکند،در آن صورت، یونی سواپ می تواند به میانگین متحرک ۵۰ لغزش یابد. شکست این حمایت هم می تواند دیدگاه صعودی را باطل کند.

استلار

استلار یک روند نزولی قوی را پشت سر گذاشته است، خریداران در ۲۴ ژوئن قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۱۲ دلار) رساندند اما نتوانستند مانع میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۱۳ دلار) را برطرف کنند.

کدام رمزارزها را در هفته جاری باید زیر نظر داشت؟

نمودار روزانه XLM/USDT

یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها اجازه نداده اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۱۲ دلار) برود. صاف شدن  میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ،و نزدیکی RSI به نقطه میانی، نشان می دهد که روند صعودی در حال تلاش برای بازگشت است.

اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه برسانند،استلار می‌تواند به مقاومت بالای ۰.۱۵ دلار برسد و میتواند نشانه شروع یک روند صعودی جدید باشد.

این دیدگاه مثبت می‌تواند در کوتاه‌مدت باطل شود، اگر قیمت پایین‌تر بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد. استلار می تواند تا ۰.۱۱ دلار کاهش یابد.

کدام رمزارزها را در هفته جاری باید زیر نظر داشت؟

نمودار ۴ ساعته XLM/USDT

میانگین متحرک در نمودار ۴ ساعته در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان دهنده مزیت برای خریداران است. خریداران باید قیمت را به بالای ۰.۱۳ دلار برسانند تا درهای رالی احتمالی را به سوی ۰.۱۴ دلار و سپس ۰.۱۵ دلار باز کنند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰  برود، استلار می‌تواند به خط روند صعودی ترسیم شده سقوط کند. شکستن این حمایت می تواند وضع را به نفع خرس ها بچرخاند.

تتا

تتا (THETA) در چند روز گذشته در محدوده بین ۱ تا ۱.۵۵ دلار تثبیت شده است. هر چه مدت زمان صرف شده در یک محدوده طولانی تر باشد، خروج از آن قوی تر خواهد بود.

کدام رمزارزها را در هفته جاری باید زیر نظر داشت؟

نمودار روزانه THETA/USDT

هر دو میانگین متحرک در آستانه تکمیل یک کراس اوور صعودی هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد. این نشان می دهد که خریداران دارای قدرت بیشتری هستند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۱.۵۵ دلار برسانند،نوید بخش شروع یک حرکت صعودی تا ۲.۱۰  دلار است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از ۱.۵۵ دلار کاهش یابد، نشان می دهد که فروشندگان دارای قدرت زیادی هستند.

کدام رمزارزها را در هفته جاری باید زیر نظر داشت؟

نمودار ۴ ساعته THETA/USDT

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت از مقاومت ۱.۵۵ دلار کاهش یافته است، اما یک نشانه مثبت این است که خریداران در تلاش برای دفاع از میانگین متحرک ۲۰ هستند. این نشان می دهد که احساسات مثبتی در بازار وجود دارد و معامله گران در هر افتی خریدار هستند.

اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، خریداران دوباره سعی می‌کنند مقاومت ۱.۵۵ دلار را بشکنند.

اگر این مقاومت بشکند، می تواند شروع یک روند صعودی جدید باشد. برعکس، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ۲۰ برسد، تتا می تواند تا میانگین متحرک ۵۰سقوط کند.

هلیوم

هلیوم (HNT) یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است، که نشان دهنده یک کش مکش قیمت بین گاو ها و خرس ها است. معمولاً مثلث متقارن به عنوان یک الگوی ادامه دهنده میشناسند، اما در برخی موارد نشان دهنده برگشت است.

کدام رمزارزها را در هفته جاری باید زیر نظر داشت؟

نمودار روزانه HNT/USDT

میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی را تشکیل داده اند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می‌دهد خریداران،قدرت خوبی در بازار دارند.

قیمت در چند روز گذشته بین خط مقاومت مثلث و متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰.۵۰ دلار) گیر کرده است. این یک علامت مثبت است زیرا نشان دهنده تغییر احساسات از نزولی به صعودی است.

اگر خریداران قیمت را به بالای خط مقاومت کانال برسانند، تغییر احتمالی در روند شکل خواهد گرفت و هلیوم می تواند تا ۱۶.۵۰ دلار و بعداً به هدف ۱۸.۵۰ دلار افزایش یابد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت می تواند در کوتاه مدت باطل شود. این می تواند درها را برای سقوط احتمالی به خط حمایت مثلث باز کند.

کدام رمزارزها را در هفته جاری باید زیر نظر داشت؟

خریداران برای حفظ قیمت بالای ۱۲ دلار تلاش می کنند،همچنین خرس ها با قدرت در منطقه بالای ۱۲.۵۰ تا ۱۳.۵۰ دلار حضور دارند. اگر قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند،فروشندگان قدرت بیشتری میگیرند.

از طرف دیگر،اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ برگشت، نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در هر کاهشی هستند.خریداران سپس یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مقاومت پیش رو را بشکنند. اگر آنها موفق شوند، شروع یک حرکت جدید صعودی را نوید می دهد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا