بازارهای داخلی

کدام کارگران سال آینده ۶ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان حقوق می گیرند؟

بالاخره در روزهای پایانی سال ١۴٠٠ دستمزد کارگران برای سال آینده مشخص شد. به گفته وزیر رفاه، دستمزد کارگران در سال آینده ۵٧.۴درصد افزایش خواهد یافت. البته رقم دستمزد برای همه افراد یکسان نیست و کارگران براساس شرایط زندگی خود، حقوق‌های متفاوتی می‌گیرند که این رقم بین ۵میلیون و ۶٠٠ تا ۶میلیون و ٧٠٠هزار تومان متغیر است. در ادامه جزئیات افزایش دستمزدها برای سال آینده را خواهید دید.

سال گذشته حداقل دستمزد روزانه کارگران ٨٨هزار و ۵٠٠تومان بود که امسال با رشدی ۵٧درصدی به ١٣٩هزار تومان رسیده است. همچنین حداقل دستمزد ماهانه نیز بر همین اساس از ٢میلیون و ۶٠٠هزار تومان به ۴میلیون و ١٠٠هزار تومان افزایش یافته است.

همچنین حق اولاد نیز امسال ۵٧.۴درصد افزایش یافته و از ٢۶۵هزار تومان به ۴١٧هزار تومان رسیده است. پایه سنواتی نیز از ١۴٠هزار تومان به ٢١٠هزار تومان رسید.

کمک هزینه اقلام مصرفی نیز امسال با افزایشی ٢۵٠هزار تومانی نسبت به سال گذشته ٨۵٠هزار تومان تعیین شد. کمک هزینه مسکن نیز ٢٠٠هزار تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ۶۵٠هزار تومان تعیین شد.

حداقل حقوق کارگرانی که دو فرزند دارند امسال به ۶میلیون و ٧٠٠هزار تومان رسید که نسبت به سال گذشته ۵٣درصد افزایش یافته است. حداقل حقوق کارگران ٣.٣دهم نفری نیز ۶میلیون و ٣٠٠هزار تومان مشخص شده است.

دریافتی ماهانه کارگران با یک فرزند نیز امسال دو میلیون و ١٩۶هزار تومان افزایش داشته و به ۶میلیون   ٣٠٠هزار تومان رسیده است. کارگران بدون فرزند و بدون سابقه هم امسال ۵میلیون و ۶٧٩هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند.

دستمزد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا