بورس

وضعیت بورس امروز

  • معاملات بورس در پنجمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد حدود پنج هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۲۰هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۲۳۳۵واحد و ۱۰۸واحد رشد داشتند. به طور کلی حدود ۹میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۲۵۰میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

مسعود میرزاباقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: در هفته‌ای که گذشت بورس در ابتدا با فشار فروش همراه شد و بیش از ۲۷هزار واحد افت داشت. اما در روزهای بعدی شرایط به مراتب بهتر شد. به طوری که بورس امروز نهایتا با رشد حدود پنج هزار واحدی به معاملات خود پایان داد اما همچنان ارزش معاملات در سطح پایینی قرار داشته و خروج پول از بازار ادامه دارد.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر بازار سرمایه به شدت تحت تاثیر نرخ ارز بود و متناسب با آن نوسان داشت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سایر محصولات کانی غیرفلزی» و «استخراج زغال سنگ» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده ورود پول از بازارهای موازی به سمت بورس اتفاق بیفتد و کلیت بازار روند مثبت و متعادل‌تری را تجربه کند.

میرزاباقری در پایان خاطر نشان کرد: در میان صنایع نیز پالایشی‌ها پتانسیل بیشتری برای رشد دارند. اما به طور کلی در صورت وارد شدن پول به بازار سرمایه بخشی از آن به سهامی اختصاص خواهد یافت که تا کنون افت بیشتری داشته‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا